علی اکبر امیدمهر: سناریوئی که شکست خورد و وحشتی که بساط خامنه‌ای را فراگرفت

شنبه, 13ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

دو اقدامی که اخیرا از سوی جمهوری اسلامی انجام گرفت. حاکی از این است. که برابر سناریوی از پیش تدوین شده رژیم با حماس، پس از حمله این گروه به اسرائیل و کشتار و گروگانگیری که انجام گرفت. قرار ازین بوده، که رژیم نقش رابط بین حماس و دول دیگر، برای آزادی گروگانها را ایفا نماید. که به معنی عدم دخالت رژیم در آتش این فتنه و بالعکس وجهه یک فعال حقوق بشری برای خود کسب کردن بوده است. در همین راستا، وزیر خارجه رژیم در بیست و ششم اکتبر اظهارداشت: حماس برای آزادی گروگانهای غیر نظامی و تحویل آنها به ایران، آماده است.

نقشه رژیم این بوده، که با انتقال گروگانها به تهران، یا استقرار آنان در محلی پنهان و تحت پوشش‌های لازم در غزه، اسرائیل را وادار به تبادل زندانیان حماس، در اسرائیل در قبال آزادی این گروگانها نماید. اما هم اسرائیل و هم آمریکا و متحدین‌اش باین ترفند‌ها، پی برده و اصلا محلی باین پیشنهاد نگذاشتند. رژیم برای اینکه، درین مورد شانس خود را یک بار دیگر بیازماید. طی یک برنامه تلویزیونی اعلام نمود. که یک هیات تایلندی، با نماینده حماس در تهران، درباره اتباع گروگان گرفته شده این کشور، مذاکره و قول و قرار هائی گذاشته‌اند.
اما اعلام آمادگی دولت مصر، برای ورود به امر انتقال تعدادی ازساکنین غزه به مصر، که در پی تماس با نماینده حماس انجام گرفت و تعدادی از شهروندان دو تابعیتی و نیز شهروندان سایر کشورها، به این کشور منتقل شدند و این پروسه هنوز ادامه دارد. باعث شد که ترفند‌های رژیم نقش بر آب شده وبالعکس نشان داد. که اگر قرار است. کشوری پروسه میانجیگری برای آزادی گروگانهای اسرائیل در غزه را تقبل نماید، اولویت با دولت مصر می‌باشد.
از سوی دیگر اخطار‌های شدید الحن و موکد مقامات آمریکائی و متحدین‌اش، به رژیم در مورد عدم بازگشایی جبهه دیگر، مثلا از سوی حزب الله لبنان و عکس العمل رژیم، درین مورد حاکی از جدی گرفتن این اخطار‌ها و تهدید‌ها بوده است. بطوری که خامنه‌ای مجبور شد. طی سخنانی حتی دخالت جمهوری اسلامی در تجمعات لندن و پاریس، به نفع حماس را رد نماید. وزیر کشور رژیم نیز گفت. حمله به پایگاههای آمریکائی در عراق و سوریه ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.
عکس العمل آمریکا و اروپا در پی اعلام مرگ آرمیتا و تداوم سختگیری‌های رژیم علیه خانواده‌های قربانی و محکومیت رژیم از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر نهادهای مدنی و حقوق بشری و نیز مقامات اروپائی و آمریکائی، به نوعی به اجماع جهانی علیه رژیم مبدل گردید و نشان داد. که دنیا اکنون باین نتیجه رسیده، که تنها متحد طبیعی جامعه بین المللی، علیه شرارت‌های رژیم، در منطقه و جلو گیری از تکرار فجایعی که در حمله تروریستی حماس در اسرائیل رخ داد، ملت ایران می‌باشد. که می‌تواند، با یک قیام سرتاسری میلیونی، در مقابل رژیم قد علم نماید و اینکه جمهوری اسلامی آنچنان ناشیانه عمل نمود. که همه دنیا فهمید، که نویسنده سناریو و مدیر برنامه حمله وحشیانه حماس به اسرائیل، بساط مافیائی خامنه‌ای و تروریست‌های مربوطه بوده، در نتیجه این رژیم رفتنی است و باید برود.

علی اکبر امیدمهر

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.