کارگران آمریکا علیه جنگ: جمهوری اسلامی ایران مسئول جان شاهرخ زمانی است!

پنجشنبه, 21ام فروردین, 1393
اندازه قلم متن

sh-zamani

۷ آوریل ۲۰۱۴

آقای شاهرخ زمانی، عضو هیات موسس سندیکای کارگران نقاش تهران و کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری، از تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۴ در اعتصاب غذا به سر می برد. بنابرگزارشات موجود، وی در زندان قزل حصار در شهر کرج محبوس است. سلامتی وی در معرض خطر جدی قرار دارد.

شاهرخ زمانی در ابتدا به همراه محمد جراحی در ماه جون ۲۰۱۱ دستگیر شد. شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی تبریز، به اتهام “اقدام علیه امنیت امنیت ملی از طریق تشکیل و عضویت در گروههای مخالف نظام” و “تبلیغ علیه نظام”، شاهرخ زمانی را به ۱۱ سال و محمد جراحی را به ۵ سال زندان محکوم نمود. “محاکمه” آنها فاقد استانداردهای بین المللی برای یک قضاوت عادلانه نسبت به اتهامات وارده بود. بعلاوه چنین اتهاماتی به خودی خود به معنای نقض استانداردهای بین المللی برای آزادی تشکل و بیان و حق کارگران برای ایجاد آزادانه اتحادیه کارگری مطبوع خود بدون دخالت، اذیت و آزار و انتقامگیری دولت می باشند.

من به نمایندگی از ۱۵۰ تشکل کارگری در ایالت متحده آمریکا که وابسته به ” کارگران آمریکا علیه جنگ” هستند، قوی ترین اعتراض خود را نسبت به نقض ابتدایی ترین حقوق انسانی شاهرخ زمانی و محمد جراحی و اذیت و آزار آنها در هنگام حبس اعلام می نمایم.

به منظور تامین عدالت و با به رسمیت شناختن تهدید ناشی از شرایط رو به وخامت سلامت آقای زمانی، ما از شما می خواهیم که آنها را بلافاصله آزاد کنید، سوابق و جرایم جنایی علیه آنها را حذف کنید و به مداخله و مزاحمت دولتی علیه حقوق آنها و علیه استانداردهای بین المللی مبنی بر حق سازماندهی، مذاکره و اعتصاب پایان دهید.

با احترام
مایکل آیزنشر
هماهنگ کننده کشوری
کارگران آمریکا علیه جنگ

ترجمه و بازتکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.