برادر روح‌الله عجمیان: می‌خواهیم حمید قره‌حسنلو و همسرش اعدام شوند

چهارشنبه, 17ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

برادر روح‌الله عجمیان، بسیجی کشته شده در چهلم حدیث نجفی گفت در این پرونده دو «آدم بی‌خانواده» (محمدمهدی کرمی و محمدحسینی) را به‌جای «اصل کاری» که دکتر بود اعدام کردند. حسین عجمیان گفت خانواده‌‌اش «فقط می‌خواهند» حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه قره‌حسنلو به دار آویخته شوند.

حسین عجمیان روز چهارشنبه ۱۷ آبان در گفت‌وگو با «اعتماد» صحبت‌های پدرش را درباره نفوذ و دخالت علی‌اکبر ولایتی در «پرونده کرج» تکرار کرد و مدعی شد چون حمید قره‌حسنلو «پولدار و دکتر» بود با او برخورد نکردند.

میرزا ولی عجمیان، پدر روح‌الله عجمیان دوازدهم آبان در یک برنامه‌ زنده‌ تلویزیونی از شبکه اول صداوسیمای جمهوری اسلامی مدعی شد عدالت در حق فرزند او اجرا نشده است.

او ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای را به اعمال نفوذ در پرونده برای جلوگیری از اعدام تعداد بیشتری از افراد متهم کرد.

حسین عجمیان در ادعایی مشابه گفت: «ما نمی‌خواهیم رفتار غیرقانونی صورت بگیرد؛ فقط می‌خواهیم این فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند.»

صالح اسکندری، از مشاوران علی‌اکبر ولایتی، روز سه‌شنبه در واکنش به موضع خانواده عجمیان گفت ولایتی در نامه‌ای به یکی از مسوولان عالی‌رتبه نظام «صرفا درخواست بررسی بیشتر» کرده و برخلاف ادعای خانواده عجمیان، پیگیری یا مکاتبه‌ای با قوه قضاییه نداشته است.

به گفته اسکندری، تماس انجمن‌های پزشکی با ولایتی، نامه ۱۰۲ تن از روسای نظام پزشکی، طوماری با امضای شش هزار پزشک مبنی بر بی‌گناهی حمید قره‌حسنلو در کنار «پیام‌های مکرر» از محافل پزشکی بین‌المللی مبنی بر تشدید تحریم‌های ایران در حوزه پزشکی باعث شد او خواهان بررسی بیشتر در پرونده شود.

به دنبال برگزار شدن مراسم چهلم حدیث نجفی و پارسا رضادوست، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی در روز ۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶ نفر به اتهام کشتن یک نیروی بسیجی به نام روح‌الله عجمیان بازداشت شدند که از میان آن‌ها، روز ۱۷ دی سال گذشته محمدمهدی کرمی و محمد حسینی اعدام و شهریور امسال حکم سنگین حبس و نفی بلد هشت نفر دیگر قطعی شد.

طولانی‌ترین مدت حبس در این پرونده (۱۵ سال)، برای حمید قره‌حسنلو صادر شده است که دادگاه بدوی او را به اعدام محکوم کرده بود.

برادر روح‌الله عجمیان با اشاره به شکستن حکم اعدام قره‌حسنلو آن را ناشی از دخیل بودن «دست برخی افراد بانفوذ در کار» خواند و گفت در غیر این‌صورت آنان باید نقش خود را در پیگیری پرونده تکذیب می‌کردند.

او در ادامه مدعی تبرئه قره‌حسنلو به دلیل «داشتن پول» شد و گفت «افراد بی‌صدا و بی‌خانواده» به جایش اعدام شدند.

عجمیان مدعی شد حمید قره‌حسنلو به برادرش لگد زده،‌ دست چپش را شکسته، چاقویی در پهلوی روح‌الله عجمیان فرو کرده و در نهایت فرمان حمله گروهی مردم را به ماموران پلیس داده است.

او در ادعای دیگری گفت قره‌حسنلو علاوه بر این پرونده، هم‌زمان در سه محل حضور داشته؛ در خرمدشت کرج هم به یک آخوند حمله کرده و بعد هم به پل حصارک رفته و کیوسک پلیس را آتش زده است.

برادر روح‌الله عجمیان در پاسخ به سوال خبرنگار اعتماد مبنی بر اینکه چه سندی برای این اتهامات دارد، گفت: «فیلم این رخدادها در فضای مجازی وجود دارد و همه از آن باخبرند.»

محسن بیات، وکیل خانواده قره‌حسنلو روز ۱۳ آبان در مصاحبه با دیده‌بان ایران گفته بود در پرونده هیچ‌گونه دلیلی مبنی بر دخالت حمید قره‌حسنلو و همسرش در خصوص قتل و حتی ضرب و جرح وجود نداشته است.

حسین عجمیان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر محمد حسینی و محمدمهدی کرمی بی‌گناه بودند چرا خانواده‌اش این موضوع را مطرح نکردند تا مانع از اعدامشان شوند، گفت: «این پرونده دعوای شخصی نبود که با رضایت ما، آن دو نفر آزاد شوند.»

او در ادامه گفت که مادر و پدرش در مراحل مختلف دادگاه حضور داشتند اما «نمی‌داند» که در مورد کرمی و حسینی اعلام رضایت کرده‌اند یا نه.

اخیرا بابک پاک‌نیا که علاوه بر حسین محمدی، وکالت یکی از متهمان پرونده شهرک اکباتان و مرگ آرمان علی‌وردی را نیز بر عهده دارد تاکید کرد در رابطه با روح‌الله عجمیان دو پرونده تشکیل شده است: یکی درباره «قتل» و دیگری درباره «محاربه».

به گفته او، میرزا ولی‌ عجمیان در پرونده محاربه که به محمدی و افرادی مانند حمید قره‌حسنلو مرتبط می‌شود دارای «سِمت و حق» نیست.

با این‌ حال خانواده عجمیان درباره نقض اعدام قره‌حسنلو، محمدی و یکی دیگر از متهمان «فرجام‌خواهی» کرده‌اند در حالی‌ که به گفته پاک‌نیا، آن‌ها چنین حقی نداشته‌‌اند و اگر مقرر بود اعتراضی صورت بگیرد، باید از سوی دادستان اتفاق می‌افتاد.

این وکیل دادگستری تاکید کرد در این پرونده، خانواده عجمیان «شاکی محسوب نمی‌شوند» چون موضوع نه قتل که محاربه و شاکی‌اش دادستان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.