سالانه تا «۱۰۰ میلیارد تومان» تجهیزات جاده‌ای در ایران سرقت می‌شود

شنبه, 20ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران می‌گوید بر اساس آمار اعلام شده از سوی استان‌های مختلف کشور، «سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌های به سرقت می‌روند».

رضا اکبری روز شنبه ۲۰ آبان‌ماه با بیان اینکه در برخی از این سرقت‌ها «پیمانکاران مقصر هستند»، به ایلنا گفت: «این دزدی‌ها تنها به جاده‌های کشور محدود نمی‌شود و در داخل شهرها به ویژه شهر تهران میزان سرقت‌ها بسیار بیشتر است.»

او در ادامه افزود:‌ «سعی کرده‌ایم از مواد و مصالحی مصرف کنیم که به درد دزدی نخورد و قابل سرقت نباشد.»

آقای اکبری بهمن سال ۱۴۰۰ نیز اعلام کرده بود که « فقط در بخش علایم و تابلو‌ها، سرقت‌های جاده‌ای سالانه حداقل ۲۰ میلیارد تومان» به این سازمان خسارت می‌زند و خسارت ناشی از سرقت کابل‌های برق «ارقام سنگین‌تری است».

سرقت تجهیزات شهری و جاده‌ای در سال‌های گذشته افزایش یافته و بر اساس گزارش رسانه‌های داخل ایران، بسیاری از این سرقت‌ها «با همکاری برخی مسئولان و پیمانکاران به صورت سازمان‌دهی‌شده» انجام می‌شود.

این سرقت‌ها تنها به تجهیزات جاده‌ای محدود نمی‌شود و بر اساس گفته‌های مسئولان مرتبط سرقت دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب و سرقت از ایستگاه‌های اتوبوس شهری نیز در سال‌های گذشته افزایش یافته‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.