افزایش تعداد اعدام شدگان در زندان زاهدان به سه تن

شنبه, 20ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – با احراز هویت دو زندانی دیگر که سحرگاه امروز شنبه بیستم آبان ماه در زندان زاهدان اعدام شده اند، تعداد اعدام شدگان روز جاری در این زندان به سه تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز شنبه بیستم آبان ۱‍۴۰۲، سه زندانی در زندان زاهدان اعدام شدند.

بر اساس این گزارش، به همراه میثم چندانی (دهقانی) دو زندانی دیگر نیز در این زندان اعدام شده اند. هویت یک تن از آنها، “عبدالحق گمشادزهی، سی و سه ساله، فرزند عبدالمالک، متاهل، دارای دو فرزند، اهل و ساکن میرجاوه” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای گمشادزهی در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهام قتل، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. اوایل سال جاری، وی توسط یکی از شعب دادگاه کیفری زاهدان از بابت اتهام مذکور به اعدام محکوم شد.

این زندانی اعدام شده، روز چهارشنبه به همراه میثم چندانی (دهقانی) و یک زندانی دیگر، از بند هفت زندان زاهدان جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده بود.

آقای میثم چندانی نیز پیشتر توسط مرجع قضایی از بابت اتهاماتی از قبیل “اقدام علیه امنیت کشور”، “محاربه از طریق اقدام مسلحانه” و “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.