اختصاصی؛ نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی: توماج هنوز در خطر است

یکشنبه, 28ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

یی‌وان ری، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی

صدای آمریکا

یی‌وان ری، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی، در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای آمریکا در واکنش به آزادی توماج صالحی با قید وثیقه ضمن ابراز خرسندی از اینکه این رپر معترض دیگر در زندان نیست گفت او به قید وثیقه آزاد است ولی تمامی اتهام‌ها هنوز به جای خود باقی است، بنابراین توماج هنوز در معرض خطر است.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی مخالف جمهوری اسلامی که سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده بود روز شنبه ۲۷ آبان با سپردن وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی گفت البته این که توماج بیرون از زندان است خیلی بهتر است، «ولی برایم مهم است به همه بگویم بیش از حد خوشحالی نکنند چون کارهای رژیم ایران حساب و کتاب ندارد. ممکن است او را هفته دیگر بازداشت کنند و ممکن است دیگر هیچ وقت او را دستگیر نکنند. برایم مهم است همه بیش از حد شادی نکرده و توجه به او و دیگر زندانیان را فراموش نکنند.»
یی‌وان ری یه صدای آمریکا گفت هنوز فرصت گفت‌وگو با توماج را نداشته است. او گفت: «لبخند زیبا و گام‌های استوار و گل‌هایی که در دست داشت را دیدم. فکر می‌کنم برای الان همین قدر دیدار هم کافی است. بعد شنیدم با برخی دوستانش دیدار کرده که دیدم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که کجاست و چه کار می‌کند. خوشحال است، لبخند می‌زند و سعی می‌کند اوقات خوبی داشته باشد. من مطمئن هستم فرصت گفت‌وگو با هم را پیدا خواهیم کرد ولی بعد از این که با کسانی که در زندگی برای او مهم هستند، دیدار کند و حرف بزند.»

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.