طرح اتهام «آزار جنسی» علیه جیمی فاکس و جیمی آیوین، چهره‌های نامدار سینما و موسیقی آمریکا

پنجشنبه, 2ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

جیمی فاکس، بازیگر سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار، به آزار جنسی متهم شد.

در این دادخواست که چهارشنبه اول آذر در نیویورک ارائه شد، زنی مدعی شده است که جیمی فاکس در مرداد ۱۳۹۴ در یک باشگاه تفریحی و رستوران روی پشت‌بام در «منهتن» او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

شاکی که در این شکایت از او با نام مستعار «جِین دو» نام برده شده است، می‌گوید پس از اینکه همراه با یکی از دوستانش در گوشه‌ای از رستوران با جیمی فاکس عکس یادگاری گرفتند، توسط این بازیگر لمس شده است.

نمایندگان جیمی فاکس هنوز درباره طرح این شکایت و میزان خسارت درخواستی از سوی شاکی اظهارنظری نکردند. در این شکایت گفته می‌شود که جیمی فاکس دستان خود را زیر لباس شاکی برده و اندام او را بدون رضایت لمس کرده است.

جیمی فاکس با بازی در نقش ری چارلز، خواننده آمریکایی در فیلم «ری» در سال ۱۳۸۳ به شهرت زیادی رسید و در همان سال برای هنرنمایی در فیلم «وثیقه» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او یکی از چهره‌های سرشناسی است که اخیرا با توجه به قانون جدیدی در ایالت نیویورک، به آزار جنسی متهم شده است.

این قانون به قربانیان اجازه می‌دهد که در یک دوره محدود، شکایت‌هایی را که مهلت قانونی طرح آنها منقضی شده است، به دادگاه ارائه کنند. فرصت یک ساله ویژه برای طرح این شکایت‌ها در پایان ماه میلادی جاری تمام می‌شود.

 

جیمی آیوین
جیمی آیوین

جیمی آیوین

جیمی آیوین، چهره نامدار و پیشکسوت موسیقی آمریکا، نیز چهارشنبه به آزار جنسی متهم شد.

در این دادخواست که به دادگاه ایالتی نیویورک در منهتن ارائه شد، زنی مدعی است که در مرداد ۱۳۸۶ توسط جیمی آیوین مورد اذیت و آزار جنسی، و تلافی‌جویی قرار گرفته است.

سخنگوی این هنرمند ضمن رد این اتهام گفت که آنها از این شکایت «کاملاً شگفت‌زده‌آند و گیج شده‌اند.» او در ادامه افزود این‌ نخستین باری است که چنین اتهامی علیه جیمی آیوین مطرح می‌شود و آنها هیچ اطلاعی از هویت شاکی و جزئیات شکایت ندارند. داگلاس ویگدور، وکیل شاکی، از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

جیمی آیوین مهندس ضبط و تهیه‌کننده موسیقی است و با برخی از ستاره‌های بزرگ موسیقی هیپ‌هاپ آمریکا همکاری می‌کند. او و شریکش در سال ۱۳۹۳ شرکت موسیقی خود را به مبلغ سه میلیارد دلار به شرکت «اپل» فروختند.

راسل برند، بیل کازبی، هاروی واینستین، شان دیدی کامبز، اکسل رز، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، از جمله چهره‌‌های سرشناسی هستند که با توجه به این فرصت ویژه در ایالت نیویورک به آزارهای جنسی متهم شدند.

 

منبع: رویترز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.