بیتا فرهی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران درگذشت

شنبه, 4ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

بی بی سی فارسی

بیتا فرهی، بازیگر سینما و تلویزیونی ایران، در سن ۶۵ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

بر اساس گزارش‌ها چند هفته بود که او به دلیل عارضه قلبی و ریوی در بیمارستان بستری شده بود.

این بازیگر با فیلم «هامون» ساخته داریوش مهرجویی به مخاطبان عمده سینمای ایران معرفی شد و در سال‌های بعد هم بارها در فیلم‌های دیگری از این کارگردان تازه‌درگذشته حضور داشت؛ از جمله «بانو» و اخیرا در فیلم «لامینور».

آقای مهرجویی شش هفته پیش در خانه‌اش همراه همسرش وحیده محمدی‌فر به قتل رسید.

او در فیلم های مطرحی مانند بانو، کیمیا، اعتراض و خانه ای روی آب هم ایفای نقش کرده بود. از برنامه‌های تلویزیونی او هم می‌توان به ایراندخت، از یاد رفته ها، سرزمین مادری و سرزمین سبز اشاره کرد.

بازی خانم فرهی بارها در جشنواره‌های سینمایی در ایران و چند کشور دیگر مورد توجه قرار گرفت.

از جمله سال ۱۳۸۳، ۱۸ سال پیش از درگذشتش، برای بازی در مجموعه تلویزیونی «طلسم‌شدگان» به کارگردانی داریوش فرهنگ، در جشنواره «دنیای تصویر» برنده عنوان بهترین بازیگر نقش اول سریال‌های تلویزیونی شد.

خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در نمایی از فیلم هامون

 خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در نمایی از فیلم هامون

سوگ سینماگران ایرانی برای ستاره سال‌های گذشته

در پی انتشار خبر درگذشت بیتا فرهی، شمار زیادی از بازیگران و سینماگران ایران در یاد او در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند و تصاویر قدیمی و جدید او را منتشر کرده‌اند.

هنگامه قاضیانی، بازیگر، در اینستاگرام خود درباره او نوشته است: «زیبایی‌اش، جدا از صورت، روح بلند بالا و قلب آسمانی‌اش بود.»

تهمینه میلانی، کارگردان ایرانی هم در اینستاگرام خود نوشته است: «مدتی در بیمارستان دی بستری بود، امیدوارمان کردند که حالش رو به بهبود است. اما با یک ضربه سخت،‌ خبر فوتش رسید! سال بد و سیاهی است!»

رضا صائمی، ‌منتقد سینما، هم دراینستاگرام نوشته است:‌ «انگار مهشید،‌ نبودن هامون و خالق هامون را تاب نیاورد تا بیتا فرهی هم رخت سفر ببندد…»

علی مصلح، منتقد سینما و تلویزیون ایران هم در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «با درگذشت بیتا فرهی، مثلث محوری «هامون» در دنیای واقعی متلاشی شد؛ ۴۲ روز بعد از کشته شدن داریوش مهرجویی و ۱۵ سال و چند ماه بعد از مرگ خسرو شکیبایی.»

شمار زیادی از کاربران دیگر هم در شبکه‌های اجتماعی با یاد از بیتا فرهی در مورد «هامون» نوشته‌اند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.