پلمب رستوران گلدن‌نایت به‌ جرم برگزاری مراسمی با تم «وحشت و هیجان»

یکشنبه, 5ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

پلمب رستوران گلدن‌نایت به‌ جرم برگزاری مراسمی با تم «وحشت و هیجان»

ایران وایر

خبرگزاری «رکنا» از پلمب کافه رستوران «گلدن نایت» واقع در «ایران‌ مال» تهران، توسط پلیس اماکن خبر داده است.

رکنا، روز یکشنبه ۵آذر۱۴۰۲، نوشته این رستوران به جرم «برگزاری مراسم هنجارشکنانه ضد فرهنگی و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی»، پلمب شده است.

رسانه‌های رسمی ایران به محتوای این مراسم اشاره‌ای نکرده‌اند، اما ویدیویی از سوی کاربران طرفدار حکومت، موسوم به «ارزشی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن برگزاری مراسم یا نمایشی با تم هیجان و وحشت را نشان می‌دهد.

براساس ویدیو کوتاهی که منتشر شده، به‌نظر می‌رسد این رستوران برای جذب مشتری اقدام به برگزاری شب یا شب‌هایی با تم شبیه هالووین کرده است که در آن افراد سعی می‌کنند لباس‌هایی ترسناک بپوشند.

صفحه اینستاگرام این کافه رستوران اشاره‌ای به پلمب آن نکرده، اما پست‌هایی که مربوط به این مراسم هستند، از این صفحه حذف شده است.

پلمب این کافه رستوران در شرایطی صورت گرفته که برگزاری مراسم یا نمایش‌هایی با تم‌های متفاوت در رستوران‌ها در کشورهای آزاد امری مرسوم است و دخالت حکومت در آن، نقض حقوق شهروندی و حق کسب و کار مردم محسوب می‌شود.

امروز همچنین در رویدادی جداگانه اما مرتبط، دادستان مهریز در استان یزد از ورود نیروهای انتظامی به یک مهمانی خصوصی و بازداشت حاضران و پلمب یک خانه باغ به‌دلیل «برگزاری مراسم مختلط هنجارشکنانه» خبر داد.

حمله نیروهای انتظامی به مهمانی‌های خصوصی مردم در ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است.

روز ۲۳آبان هم جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان، از بازداشت ۳۰۰ زن و مرد در شهرستان شاهرود خبر داد و جرم آن‌ها را شرکت در یک «پارتی شبانه و مختلط» اعلام کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.