عقب‌نشینی دولت از کف مالیاتی کارگران و کارکنان؛ حقوق دریافتی تا ۱۲ میلیون تومان معاف از پرداخت مالیات می‌شود 

سه شنبه, 7ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی از دستور ابراهیم رئیسی برای افزایش سقف «کف مالیاتی کارگران و کارکنان» در پی بروز اعتراضاتی به تبصره‌های قانون بودجه ۱۴۰۳ در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر داده است.

به گزارش رسانه‌های ایران، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی در نشست خبری امروز سه‌شنبه هفتم آذرماه با نمایندگان برخی رسانه‌های داخلی، از تغییر در مبنای محاسباتی مالیات بر درآمد کارکنان دولت و کارگران واحدهای تولیدی – خدماتی خبر داده است.

به گفته دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی، «بنا به دستور رییس‌جمهور، کف مالیاتی کارگران و کارکنان به ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش پیدا خواهد کرد.»

از جمله بخش‌های پر حاشیه «لایحه بودجه ۱۴۰۳» تنظیمی توسط دولت ابراهیم رئیسی، «تغییر نیافتن» سقف معافیت مالیاتی نسبت به سال گذشته با توجه به افزایش ۱۸ درصدی حقوق‌ها است‌.

بر اساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کشور، سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا مقرری یا مزد، حق شغل، حق شاغل، فوق العاده‌ها، اضافه‌کار، حق‌الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات، پاداش حق‌التدریس، حق‌التحقیق و کارانه به‌صورت نقدی و غیرنقدی، یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال (معادل ماهی ۱۰ میلیون تومان) تعیین می‌شود.

حال پس از اعتراضاتی که در روزهای گذشته صورت گرفت، بناست بر اساس وعده اعلام شده از سوی سخنگو و رئیس دولت جمهوری اسلامی، کف مالیاتی کارمندان و کارگران «۲۰ درصد» افزایش یابد تا در صورت «افزایش حداقل دریافتی‌ها» در ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۳، شامل این مزدبگیران نشود.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.