یک زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد

جمعه, 10ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته پنجشنبه نهم آذر، یک زندانی به نام کامران رضایی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز پنجشنبه نهم آذر ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

هویت وی در گزارش این سازمان کامران رضایی، ۳۳ ساله گزارش شده است.

سازمان حقوق بشر ایران در گزارش خود مدعی شد که این زندانی در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در رابطه با کشته شدن یک نیروی بسیج، بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

در گزارش این سازمان آمده است ” این زندانی سیاسی در اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ بازداشت و به اتهام «قتل عمد» یک بسیجی به قصاص نفس محکوم شده بود. مشخص نیست که آیا این زندانی اتهامات دیگری همچون «محاربه» نیز در پرونده خود داشته یا تنها به اتهام «قتل عمد» اعدام شده است.”

لازم به اشاره است در شش سال گذشته هیچ گزارشی از این زندانی و پرونده منتسب به او توسط نهادهای حقوق بشری و رسانه ها منتشر نشده بود. هرانا در زمان انتشار این گزارش بصورت مستقل قادر به تایید جزییات پرونده منتسب به این زندانی نیست.

براساس این گزارش، آقای رضایی روز سه‌شنبه، جهت اجرای حکم به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شده بود.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.