ثبت شکایت رسمی توماج صالحی در مورد شکنجه و آزار ضابطین

شنبه, 11ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

 

ایران وایر

امیر رئیسیان، وکیل «توماج صالحی»، خواننده معترض زندانی، در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از شکایت ثبت شده موکلش از ضابطین قضایی را منتشر کرده که در آن از ضابطین قضایی به دلیل «آسیب‌های جسمی وارده به توماج» حین بازداشت و بازجویی شکایت شده است.

«ضرب و جرح عمدی»، «آزار و شکنجه»، توسط مامورین در زمان بازداشت، «سلب آزادی شخصی»، «محروم کردن از حقوق مقرر در قانون اساسی» و «آزار و اذیت بدنی برای گرفتن اقرار» از مواردی است که در این شکایت به ثبت رسیده است.

وکیل آقای صالحی در پست اینستاگرامی خود نوشته: «در ارتباط با پرونده آقای ⁧‫توماج صالحى‬⁩ همچنان که پیشتر گفته شد، شکایت از ضابطین تقدیم دادسرای کارکنان دولت شده است. ‏ضمناً در جریان رسیدگی به پرونده طی لوایح متعددی موضوع آسیب‌های جسمی وارده به توماج به دادگاه اعلام شده بود تا این که توماج اخیرا این موضوع را بصورت عمومی اعلام کرد.»

آقای رئیسیان با اشاره به بازداشت خشونت بار توماج در نهم آذر، افزود: «این مستندات از این جهت منتشر میشود که با گذشت ۳ روز از بازداشت توماج، هیچ تماسی از وی نداشتیم و از محل نگهداری ایشان بی‌خبریم و امروز هم بازپرس دادسرای اصفهان حتی اجازه حضور به خانواده توماج نداده‌اند که مستندات را ببینند.»

وکیل توماج پیشتر در توییتی ضمن «خلاف قانون» خواندن دستگیری موکلش، گفته بود که دستگیری این خواننده رپ اعتراضی بر اساس اتهام «نشر اکاذیب»، خلاف است، چون او کذب نگفته است.

توماج صالحی، رپر معترض روز ۲۷ آبان ۱۴۰۲، بعد از ۲۵۰ روز انفرادی و بیش از صد روز حبس در بند عمومی از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. ۱۲ روز بعد از آزادی اما، با خشونت شدید و در حالی که در بابل در سفر بود، بازداشت شد. توماج از زمان آزادی آن‌طور که خودش در یک ویدیو در صفحه یوتیوبش گفت، مشغول درمان شکستگی‌های ناشی از شکنجه دست‌ها و پاهایش بود در زندان بدون درمان جوش خورده بودند. توماج از شکنجه‌هایی که به او تحمیل شده پرده برداشت و از رفتار غیرقانونی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی گفت. پس از این افشاگری، ماموران نهادهای امنیتی که به او آمپول آدرنالین زدند تا بیهوش نشود و درد شکنجه را تا نهایت احساس کند و با مشت و لگد به سر و صورتش می‌کوبیدند، دوباره او را بازداشت کردند.

از روز نهم آذرماه که توماج صالحی دوباره بازداشت شده، بسیاری از هوادارانش، فعالان مدنی و بازداشتی‌های اعتراضات «زن زندگی آزادی»، نگران او هستند و جمهوری اسلامی را مسوول سلامت و حفظ جان توماج می‌دانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.