سه زندانی در سقز و سنندج اعدام شدند

چهارشنبه, 15ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه پانزدهم آذر ماه، حکم سه زندانی محکوم به اعدام، در زندان های سقز و سنندج به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه امروز چهارشنبه پانزدهم آذر ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان سقز اعدام شد.

هویت این زندانی، کمال الهامی، ۴۳ ساله و اهل سقز گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است، آقای الهامی پنج سال پیش از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به یک سرباز وظیفه، بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

دو زندانی در زندان سنندج اعدام شدند

به گزارش کردپا، سحرگاه امروز چهارشنبه پانزدهم آذر ۱۴۰۲، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان سنندج به اجرا درآمد.

هویت آنان، “سیروس حیدری ۶۰ ساله اهل سنندج و خالد روحی اهل منطقه  “چم سو” از توابع سنندج” گزارش شده است.

 این دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، روز دوشنبه دوازدهم آذر ماه، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی این زندان منتقل شدند.

در این گزارش آمده است، آقای روحی حدود چهار سال پیش و آقای حیدری در سال ۱۳۹۰، هر دو به اتهام قتل بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.