دکتر فاطمه رجایی‌ راد، «جراح نمونه» از دانشگاه بابل اخراج شد

سه شنبه, 21ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

 

دکتر فاطمه رجایی‌راد، جراح متخصص و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، روز سه‌شنبه ۲۱ آذر اعلام کرد حکم قطعی اخراج از این دانشگاه را دریافت کرده است.

فاطمه رجایی‌راد، دارای دکترای دندانپزشکی و متخصص جراحی دهان، فک و صورت، در جریان مراسم تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان آمل در اوایل آبان ماه امسال بدون حجاب اجباری برای دریافت لوح تقدیر عنوان «جراح نمونه» حضور یافت.

انتشار ویدیوی حضور بدون حجاب رجایی‌راد، بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی پیدا کرد و در کنار تحسین شجاعت این پزشک از سوی شمار زیادی از شهروندان ایرانی، تعدادی از مقام‌های حکومتی، از‌جمله نماینده علی خامنه‌ای در استان مازندران، امام جمعه آمل و تعدادی از مقام‌های دولتی این استان، خواهان «برخورد شدید» با او شدند.

خبرگزاری فارس پس از این مراسم نوشت که فاطمه رجایی‌راد به دادستانی آمل احضار شده و حق ورود به دانشگاه علوم پزشکی و حضور در کلاس درس را ندارد.

همچنین سه تن از مدیران بهداشت و درمان شهرستان بابل نیز که در مراسم تجلیل از خانم رجایی راد حضور داشتند به دلیل «واکنش نشان ندادن به حضور بدون حجاب فاطمه رجایی‌راد» برکنار شدند.

در پی این فشارها، برخی رسانه‌های حکومتی اقدام به انتشار ویدیویی کردند که در آن خانم رجایی‌راد از «همه کسانی که با عدم رعایت حجاب کامل باعث کدورت خاطر و توهین به مقدسات‌شان» شده، «عذرخواهی» کرده بود.

ویدیوی «عذرخواهی» این جراح نمونه شهر آمل به خاطر سر باز زدن از حجاب اجباری در حالی توسط رسانه‌های حکومتی منتشر شد که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی سوابق متعددی در «انتشار اعترافات اجباری» منتقدان، مخالفان و معترضان دارند.

فاطمه رجایی‌راد در یکی از استوری‌های اینستاگرامش پس از اعلام خبر اخراج از دانشگاه علوم پزشکی بابل نوشته است: «رودخانه خروشان مسیرش را پیدا می‌کند، حتی اگر مجبور شود از دل سنگ‌های سخت و نفوذ ناپذیر رد شود.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.