آقا زاده سر بلند

چهارشنبه, 22ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

حامد آئینه وند

بامداد ۲۲ آذر ۱۴۰۲، سه سال می شود که رژیم جهل و جور روحانیت و شریک نظامی آن سپاه پاسداران در مظلومیتی مثال زدنی و بدون اطلاع به خانواده و تنها چهار روز پس از تائید حکم اعدام در دیوان عالی کشور و باتعجیلی بی سابقه، سر پر سودا و تن دردرمند روح ا..زم را به چوبه دار سپرد تا اندکی از وحشتی که افشا گری های این روزنامه نگار فقید بر جان رژیم علی خامنه ای و سردارانی که شکم های خویش از مال حرام انباشته کرده اند بکاهد. آنهایی که برای تحقیر روح ا… وی را وادار به اعتراف اجباری در برابر دوربین بدنام برنامه خبری بیست وسی تلویزیون جمهوری اسلامی کردند نمی دانستند فردی که با یک کانال تلگرامی و همکارانی با میانگین سنی کمتر از ۴۰ سال تمام قدرت رسانه ای جمهوری اسلامی را با خاک یکسان کرده بود در میان محاصره گرگ ها نیز از پس آنها برمی‌آید.

طنین ماندگار آن جمله معروف اغتشاشات، شما میگید اغتشاشات ما میگیم اعتراضات در اذهان عمومی پیامی روشن داشت که جمهوری اسلامی چیزی به اسم حق اعتراض را به رسمیت نمی شناسد. رو ح ا.. زم و نحوه برآمدن و بالیدنش در فضای رسانه ای ایران برای من به عنوان روزنامه نگاری که از دوره محمد خاتمی به این سو فعال است یک درس مهم داشت و آن اینکه بسیاری از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران اصلاح طلب را بهتر شناختم. عموم روزنامه نگارانی که از بالیدن و شهرت خبری آمد نیوز ناراحت بودند ناراحتی اشان از این که مثلا اصول روزنامه نگاری زیرپا گذاشته شده یا منابع خبری دقیق نیست نبود بلکه حسرتشان این بود که چرا یک آقازاده که مثلا خاک تحریریه نخورده باید گوی سبقت را از آنانی که عمری را در تحریریه ها سپری کردند برباید. به همین خاطر هم در اقدامی سخیف روح ا.. را فعال پروپاگاندا خواندند نه روزنامه نگار… من که در زمان بازداشت روح ا.. در زندان بودم با شنیدن این خبر اختیار اشکهایم را از دست دادم چون یقین داشتم که روح ا.. اعدام خواهد شد.

 این روزنامه نگاران اصلاح طلب و فعالان سیاسی نزدیک به آنان و هم چنین طرفداران رضا پهلوی که در طول دوره فعالیت خبری آمد نیوز در زمان حیات موسس فقیدمان روح ا.. زم، ایشان را همکار جمهوری اسلامی و آدم رژیم خطاب می کردند پس از اعدام این بزرگ مرد حاضر به عذرخواهی نشدند و برای افکار عمومی هم توضیح ندادند که اتهامات آنان بر چه اساسی استوار بوده است و مدرکی هم برای ادعاهای پوچ خود ارائه نکردند. نحوه عملکرد رضا پهلوی و طرفداران ایشان در جریا ن خیزش« زن زن زندگی آزادی » مهر تائیدی به عدم اعتماد روح ا.. به دمکراسی خواهی آنان و نشان هوشمندی سیاسی او بود. مشی رو ح الله در اداره آمد نیوز این بود که آمد نیوز باید صدای بی صدایان و قدرتی برای بی قدرتان باشد و ما نیز ادامه دهنده راه او هستیم و صرف نظر از گرایشات سیاسی تلاش می کنیم به اندازه توانایی و امکانات خود منعکس کننده صدای مردمی باشیم که برای عبور از این رژیم شیطانی تلاش می کنند. بدیهی است که این مسیر مسیر سختی است. فراموش نکنیم که هانا آرنت گفت تا یک ربع مانده به فروپاشی رژیم های دیکتاتوری همه چیز عادی به نظر می رسد. اما اگر نیک بنگریم این روزها در جمهوری اسلامی هیچ چیز عادی نیست چرا که سران رژیم خواب راحت ندارند و همواره منتظر حادثه ای هستند که می تواند حادثه آخری باشد که به پایانشان ختم شود. روح ا.. به آنچه آرزوی دیدنش را داشت نرسید اما آنهایی که پس از فروپاشی جمهوری اسلامی در آینده ای نه چندان دور تاریخ آن را می نویسند حتما به به این آقا زاده سربلند اشارات بلندی می‌کنند. رو حش شاد و راهش پر رهرو باد…


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.