قطع ده‌ها درخت در پارک جنگلی چیتگر؛ کنشگران محیط زیست: ناشی از «نیت سیستماتیک» است

جمعه, 24ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

قطع دهها درخت در پارک جنگلی چیتگر تهران

صدای آمریکا

شماری از کنشگران محیط زیست با انتقاد از قطع دهها درخت در پارک جنگلی چیتگر در تهران، «این تخریب» را ناشی از «یک نیت سیستماتیک» دانستند.

جواد حیدریان، روزنامه‌نگار و کنشگر محیط زیست، در صفحه ایکس (توئیتر سابق) نوشته است: «بعد از قطع درختان محوطه کاخ سعدآباد و خیابان ایتالیا و احتمالا جاهای دیگر، درختان پارک چیتگر خیلی باحوصله اره شده‌اند.»

 

به تازگی، خبرگزاری مهر از قطع ۸۰۰ اصله درخت در پارک چیتگر در منطقه ۲۲ تهران خبر داده و به نقل از علیرضا رحمتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران، دلیل این اقدام را ابتلای درختان به آفت سوسک پوست‌خوار ذکر کرده بود.

این در شرایطی است که برخی فعالان رسانه‌ای، «ارزش افزوده خیره‌کننده زمین‌های مسکونی و تجاری نسبت به زمین زراعی و باغی» را دلیل اصلی « کُشتن باغ‌های تهران» می‌دانند.

مریم شکرانی، روزنامه‌نگار، با طرح این موضوع، آن را در صفحه ایکس (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشته است.

 

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، هم اخیرا از «تعداد نجومی» نابودی درختان در بوستان‌های اطراف تهران همچون سرخه حصار، چیتگر و لویزان خبر داده بود.

به گفته ناصر امانی، حدود ۱۳ هزار درخت در این سه بوستان در معرض خطر قطع‌شدن قرار دارند.

این عضو شورای شهر تهران خشکی درختان را منحصر به بوستان‌ها ندانسته و از عدم نگهداری درست از درختان کنار معابر پایتخت هم انتقاد کرده است.

مریم شکرانی با اشاره به «باغ‌شهر» بودن تهران در ایام گذشته نوشته است: «مساحت باغ‌های تهران در طول ۴۰ سال گذشته به یک هشتم رسیده است.»

اخبار مربوط به قطع درختان در تهران در شرایطی‌ است که به گفته داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، آلودگی هوا در تهران در سال گذشته موجب مرگ ۶ هزار تن از ساکنان پایتخت ایران شده و خسارتی سه میلیارد دلاری برجای گذاشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.