صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

پنجشنبه, 30ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک متهم به تجاوز به عنف توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر، یک زندانی در ایرانشهر که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، یک متهم در تهران به اعدام مجکوم شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته مردی ۵۰ ساله به اتهام تجاوز به زنی جوان بازداشت و چندی بعد به اعدام محکوم شد.

امید ریاضتی، وکیل شاکی پرونده در این خصوص گفته است: “در این پرونده که در جراید بازتاب‌های مختلفی نیز داشته است باتوجه به شواهد و قرائن بسیار و گزارش پزشکی قانونی و دفاعیات صورت‌گرفته، شعبه رسیدگی‌کننده دو مرتبه تجاوز به عنف را وارد تشخیص داد و متهم را به اعدام محکوم کرد اما بعد از فرجام‌خواهی متهم، هر دو رأی صادره، در دیوان‌ عالی کشور نقض شد.”

به گفته این وکیل دادگستری، در پی برگزاری جلسه سوم در دادگاه کیفری یک تهران، قضات برای سومین بار متهم را بابت اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم کردند.

رهایی یک زندانی از اعدام در ایرانشهر

به گزارش همشهری آنلاین، آبان‌ماه سال ۹۷ مردی در پی اختلاف بر سر مالکیت یک زمین در یکی از روستاهای ایرانشهر، فرد دیگری را به قتل رساند و پس از مدتی بازداشت شد.

این متهم توسط دادگاه کیفری یک استان سیستان و بلوچستان به اعدام محکوم شد و این حکم در آستانه اجرا قرار گرفت. این زندانی نهایتا با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.