شش زندانی در زندان بیرجند اعدام شدند

یکشنبه, 10ام دی, 1402
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه دهم دی ماه، حکم شش زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان بیرجند به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز یکشنبه دهم دی ۱۴۰۲، شش زندانی در زندان بیرجند اعدام شدند.

هویت دو تن از این زندانیان، “شیراحمد سنجرانی، ۳۴ ساله، فرزند فیض محمد، متاهل، پدر ۷ فرزند، اهل و ساکن زاهدان، امان‌ الله براهویی (صفرزهی)، حدودا ۵۰ ساله، فرزند عبدالله، متاهل، پدر ۹ فرزند، اهل و ساکن زاهدان و همچنین غوث الدین نهتانی، ۳۳ ساله، فرزند عبدالرحمان‌، متاهل، دارای چهار فرزند، ساکن روستای اشک از توابع شهرستان درمیان واقع در استان خراسان جنوبی” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای سنجرانی در سال ۱۳۹۸ و آقای براهویی در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در بیرجند بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

در این گزارش آمده است که این شش زندانی روز گذشته از بند عمومی به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند و حکم آنها بدون ملاقات آخر با خانواده به اجرا در آمده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳ دست کم ۷۴۶ شهروند از جمله ۲۰ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۳۲ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام شش نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۵۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۴ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.