دستور دادستانی برای شناسایی «حرمت‌شکنان» در فضای مجازی، در پی انفجارهای کرمان

جمعه, 15ام دی, 1402
اندازه قلم متن

عکسی از مراسم سالگرد سلیمانی، پیش از وقوع انفجار

عکسی از مراسم سالگرد سلیمانی، پیش از وقوع انفجار

دادستان کل کشور روز جمعه، ۱۵ دی‌ماه، دستور داد که آن دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی که به گفته او در مورد کشته‌شدگان انفجارهای کرمان «حرمت‌شکنی» کردند، شناسایی شوند.

محمد موحدی روز جمعه در نامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور مدعی شد که این افراد پس از انفجارهای روز چهارشنبه در مراسم سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی «با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امنیت روانی جامعه را مخدوش» کردند.

او افزود: «لازم است به‌ قید فوریت، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، ضمن رصد جامع، به‌هنگام و هوشمند در فضای مجازی و رسانه‌ای، کلیه عوامل و مرتکبین مرتبط با موضوع و دارای مسئولیت قانونی را شناسایی و به منظور رسیدگی و اقدام مناسب قضایی به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند.»

این مقام قضایی بلندپایه جمهوری اسلامی درباره «محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه» مورد ادعای خود توضیح بیشتری نداد.

اما پیشتر برخی از کاربران شبکه‌های مجازی از این که حکومت با کشته‌شدگان در اعتراضات سراسری و کشته‌شدگان در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی برخورد دوگانه دارد، انتقاد کرده بودند.

همچنین گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شناسایی برخی از این کاربران منتقد از سوی نیروهای حکومتی و افشا کردن هویت‌شان منتشر شده است.

در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مردم در ایران، انواع و اقسام غذاهای ایرانی، از سبزی پلو با ماهی تا باقالی پلو با گردن، به‌طور ویژه به ابزاری برای شعار دادن علیه حکومت تبدیل شد.

در این میان اما کتلت به دلیل سابقه‌ مرتبط شدنش به مرگ فرمانده سابق سپاه قدس معنایی ویژه یافته است.

در سال‌های گذشته پس از آن که قاسم سلیمانی با موشک‌های آمریکا در عراق کشته شد، کاربران شبکه‌های اجتماعی با نگاهی طنز در اشاره به نحوه کشته شدن او از غذای کتلت نام بردند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.