تداوم اعتصاب نرگس منصوری در زندان اوین

جمعه, 15ام دی, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نرگس منصوری، فعال مدنی و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند. وی از تاریخ چهارم دی ماه تاکنون در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در اعتصاب بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نرگس منصوری، فعال مدنی محبوس در زندان اوین کماکان در اعتصاب بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم منصوری با مشکلات متعددی همچون کاهش وزن، فشار خون و قند، مواجه شده است. مسئولان تاکنون هیچ واکنشی به وضعیت وی نداشته اند. امری که افزایش نگرانی های خانواده و اطرافیان این زندانی را در پی داشته است.”

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا خانم منصوری در اعتراض به حکم صادر شده علیه خود و دستور دادگاه مبنی بر مزایده ملک مادرش دست به اعتصاب غذا و دارو زده است. این ملک پیشتر به عنوان وثیقه به مرجع قضایی سپرده شده بود و تنها دارایی مادر خانم منصوری است.

به گفته منبع نزدیک به خانم منصوری، این زندانی، روز شنبه نهم دی ماه نیز در مقابل اتاق افسر نگهبان بند زنان، دست به تحصن زده بود.

در رابطه با نرگس منصوری، قابل اشاره است نامبرده آبان ۱۳۹۸، توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم و اوایل سال ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این زندانی در اردیبهشت سال جاری، با تودیع وثیقه سه میلیارد تومانی جهت سیر مراحل درمان به مرخصی پزشکی اعزام شد. خانم منصوری نهایتا در تاریخ دهم آذرماه توسط نیروهای امنیتی در شهرستان خوی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

نرگس منصوری، ۴۶ ساله، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مادر یک فرزند دوازده ساله است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.