مدیرعامل نیروگاه برق اهواز هم استفاده از مازوت را تأیید کرد

شنبه, 16ام دی, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

مدیر عامل نیروگاه برق رامین اهواز هم، مازوت‌سوزی در این نیروگاه را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محسن حافظی، مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز، روز جمعه ۱۵ دی دلیل به‌کارگیری سوخت مازوت در یکی از واحد‌های تولیدی این نیروگاه را «مصوبه شورای عالی امنیت ملی» اعلام کرد.

به گفته آقای حافظی، دلیل این مصوبه «لزوم تأمین گاز مورد نیاز مردم مناطق سردسیر کشور به دلیل برودت هوا و افت فشار گاز» است و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه رامین پس از هماهنگی با استانداری، فرمانداری و سازمان محیط زیست صورت گرفته است.

در هفته‌های گذشته، مقام‌های مسئول در ایران یکی یکی از سوزاندن مازوت‌ در شماری از نیروگاه‌های کشور خبر داده‌اند.

این در حالی است که مقام‌های مربوطه در جمهوری اسلامی از جمله رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دو ماه گذشته سوزاندن مازوت در شهرهای بزرگ را تکذیب کرده و تعداد خودروها و وارونگی هوا در فصل سرما را زمینه‌ساز آلودگی هوا اعلام کرده بودند.

دو هفته پس از اعلام مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند اراک، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، نهم دی سوزاندن مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز را تأیید کرد.

در روزهای گذشته برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار ویدئوهایی از مازوت‌سوزی در نیروگاه اراک و فولادشهر خبر داده بودند.

 

مازوت آلاینده‌ترین سوخت فسیلی است و باعث آلودگی شدید هوا می‌شود اما ایران برای جبران کسری گاز دست به مازوت‌سوزی گسترده در صنایع و نیروگاه‌های برقی زده است.

در هفته‌های اخیر علاوه بر تهران،‌ نزدیک به ده کلان‌شهر دیگر ایران نیز دچار آلودگی شدید هوا شدند و مدارس در تعدادی از این شهرها از جمله مشهد تعطیل و آموزش غیرحضوری اعلام شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.