ناهید تقوی با پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

سه شنبه, 19ام دی, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ناهید تقوی، زندانی شصت و هشت ساله دو تابعیتی ایرانی-آلمانی، تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه نوزدهم دی ۱۴۰۲، ناهید تقوی، از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

دختر خانم تقوی با انتشار مطلبی نوشت: مادرم امروز به مرخصی اعزام شد و در طول مرخصی مجبور به استفاده از پابند الکترونیکی است. مرخصی وی در محدوده هزار متری آپارتمانش در تهران محدود می شود.

ناهید تقوی، شهروند شصت و هشت ساله ایرانی-آلمانی، در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شد. او از زمان بازداشت طی هشتاد جلسه و معادل هزار ساعت تحت بازجویی قرار گرفت.

این زندانی دو تابعیتی، بارها به بهانه های مختلف از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف این زندان منتقل و به صورت بلاتکلیف در سلول های انفرادی نگهداری شد. ناهید تقوی، در مجموع ۲۰۰ روز از حبس خود را در سلول های انفرادی تحمل حبس کرده است.

وی نهایتا توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۰ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خانم تقوی از آسیب های شدید در ستون فقرات رنج میبرد و مبتلا به فتق متعدد دیسک و سندرم تونل کارپال دست است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.