نماینده ولی فقیه در سپاه: یاران امام در مقابل رهبری ایستادند

شنبه, 13ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه، روز شنبه ۱۳ اردیبهشت با اشاره به اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ از ایستادگی «یاران» آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی در مقابل آیت الله علی خامنه‌ای،‌ رهبر فعلی ایران انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس علی سعیدی که در جمع روحانیون در استان گلستان صحبت می کرد، گفته است:«کسانی که در زمان فتنه سکوت کردند و نظاره‌گر ماجرا بودند اشتباه بزرگی مرتکب شدند و نباید گذاشت این اشتباهات گذشته دوباره در کشور رخ بدهد.»

علی خامنه ای، رسانه های و چهره های اصولگرا از اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» یاد می کنند. در جریان اعتراضات در سال ۱۳۸۸ ده ها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقایسه دوران صدر اسلام و شرایط کنونی در ایران گفته است:«در عصر حاضر بخشی از خواص منحرف شده و مشاهده کردیم که یاران امام در مقابل رهبری ایستادند.»

علی سعیدی همچنین گفته است : « برخی از خواص» بعد از در گذشت آیت الله خمینی دچار « استهاله» شده و در مقابل رهبر فعلی جمهوری اسلامی « ایستادگی کردند و هیچگاه دست از کارها و اعمال نادرست خود برنمی‌دارند.»

علی سعیدی به طور مشخص نامی از یاران آیت الله خمینی نبرده است،‌ ولی رسانه های اصولگرا از مهدی کروبی،‌ رییس مجلس ششم و میرحسین موسوی، نخست وزیران دوران جنگ ایران و عراق، به همراه محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران به عنوان رهبران «فتنه» یاد می کنند.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند و به گفته مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی این افراد همچنان بر مواضع خود در قبال رویدادهای سال ۱۳۸۸ پافشاری می کنند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان پیشتر در آذرماه سال گذشته گفته بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی «حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.»

در همین زمینه، احمد جنتی روز گذشته از مقام های قضایی ایران خواسته بود که آن دسته از رهبران معترضان که «آزادانه راه » می روند، را رصد کنند تا بدانند چه «نقشه ای برای آینده» دارند.

دبیر شورای نگهبان از «همه» مسوولان جمهوری اسلامی خواسته بود تا «کمک کنند تا ریشه فتنه را براندازند.»
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.