جبهه پایداری به دنبال پست رهبری است | هیچ حقی برای مردم قائل نیستند

جمعه, 6ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

دوره از انتخابات بسیار محدود‌تر از دوره‌های قبل شده است | تشدید برنامه خالص‌سازی

صوفی اظهار کرد: به هر حال از سال ۹۸ که مردم از صحنه خارج شدند مملکت رفته رفته به دست همین طیف افتاد و بعد هم در ۱۴۰۰ گر چه آقای رئیسی خود را از این طیف نمی‌بیند، اما وزیرش چنین حرف‌های می‌زند، طبعاً جبهه پایداری دنبال افزایش مشارکت نیست و حتی دنبال آقای خامنه‌ای هم نیستند، این‌ها برای خودشان یک مشی دارند که به عنوان یک فرقه یا هر چه هستند درصدد تحقق هدفشان هستند که آن هدف همان تشکیل حکومت اسلامی است. در راستای این اهداف قصد دارند که آقای قالیباف را  هم از ریاست مجلس کنار بزنند و ریاست مجلس را نیز در دست بگیرند، زیرا مطلوبشان این است که اوضاع را کاملاً خالص کنند. به ویژه که جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی برنامه دارد و اگر بتوانند آقای قالیباف را از هم اکنون بزنند برایشان بسیار بهتر است. در این خیال هم هستند که شرایط این کار‌ها کاملاً آماده است و، چون فکر می‌کنند که تغییراتی در بحث رهبری هم ممکن است به وجود بیاید آن پست را هم مد نظر دارند، تا پست رهبری را هم قبضه کنند و کشور را به صورت کامل در قبضه بگیرند. طبعاً در این بین هیچ توجهی به واقعیات اجتماعی موجود و گرایشات نسل جوان ندارند.
جبهه پایداری به دنبال پست رهبری است | هیچ حقی برای مردم قائل نیستند
 
آفتاب‌‌نیوز :

اعلام خبر رد صلاحیت حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید واکنش‌های مختلفی در پی داشت، علی‌رغم اعلام این خبر از سایت رسمی رئیس جمهور سابق، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که اسامی تایید صلاحیت شدگان هنوز به وزارت کشور اعلام نشده و رسانه‌ها از گمانه‌زنی پرهیز کنند.

بر اساس یک سنت دیرینه سیاسی، معمولاً پیش از انتخابات از اقداماتی که باعث ایجاد کاهش مشارکت شود خودداری می‌شد، با این همه، رویداد‌های اخیر نشان داد که این سنت به شکل گسترده‌ای نقض شده است. اجرای حکم اعدام محمد قبادلو در جامعه بسیار واکنش‌برانگیز شد. قیمت دلار نیز از رقم ۵۵ هزار تومان گذشت و نرخ سکه و سایر ارز‌ها در این چند روز صعودی بوده است. به نظر می‌رسد رشد نرخ ارز با توجه به تصمیم بازارساز انجام گرفته و ربط چندانی به واکنش بازار به رویداد‌های اخیر ندارد.

علی صوفی وزیر سابق کار و فعال سیاسی اصلاح طلب در این‌باره به آفتاب‌نیوز گفت: برخی اقدامات اخیر ناشی از بی‌تدبیری است، اینگونه نیست که همه این‌ها هماهنگ با یکدیگر یک‌سری محدودیت‌های را به وجود آورده باشند تا فضا را تنگ کنند، اما در کل این دوره از انتخابات بسیار محدود‌تر از دوره‌های قبل شده است، برنامه خالص‌سازی بسیار جدی است، جریان جبهه پایداری قصد دارد تا کاملاً اوضاح را در ید اختیار خود بگیرد، این جریان بر اساس ایده‌های مرحوم مصباح یزدی قید جمهوری اسلامی را کاملاً زده‌اند و به جای آن دنبال حکومت اسلامی هستند. بر این اساس بحث مشارکت یک چیز نمایشی است که از قبل مانده است، در بیان عقاید خود هم بسیار صریح هستند، مثلاً در صداوسیما می‌گویند کشور مال حزب‌الهی‌ها است، یا می‌گویند مجلس بعدی باید خالص‌تر از مجلس فعلی باشد و اساساً هیچ حقی برای مردم قائل نیستند.

وی افزود: در جلسه‌ای در خانه احزاب در حضور معاون سیاسی وزارت کشور مطرح کردم که طبعاً وزرای دولت باید بر اساس بیانات رسمی رهبری و ریل‌گذاری امام خمینی عمل کنند، اما  یکی از وزرای دولت در تلویزیون می‌گوید که ما دنبال منویات آیت‌الله مصباح یزدی هستیم. در همان جلسه یکی از دوستان اصولگرا که در حال حاضر نماینده مجلس هستند گفتند که ما هم به این آقایان جبهه پایداری گفته‌ایم که شما دنبال حکومت اسلامی هستید، اول بیایید جمهوری اسلامی را به صورت کامل پیاده کنید و بعد به دنبال پیاده‌سازی حکومت اسلامی باشید، شما نمی‌توانید با این شرایط از جمهوری اسلامی عبور کنید. بر این اساس اکنون بین جریان اصولگرا نیز انشعاباتی به وجود آمده. حتی در این انتخابات نیز چهره‌های شاخصی از اصولگرایان رد صلاحیت شده‌اند که بسیار دور از انتظار بود.

صوفی همچنین اظهار کرد: به هر حال از سال ۹۸ که مردم از صحنه خارج شدند مملکت رفته رفته به دست همین طیف افتاد و بعد هم در ۱۴۰۰ گر چه آقای رئیسی خود را از این طیف نمی‌بیند، اما وزیرش چنین حرف‌های می‌زند، طبعاً جبهه پایداری دنبال افزایش مشارکت نیست و حتی دنبال آقای خامنه‌ای هم نیستند، این‌ها برای خودشان یک مشی دارند که به عنوان یک فرقه یا هر چه هستند درصدد تحقق هدفشان هستند که آن هدف همان تشکیل حکومت اسلامی است. در راستای این اهداف قصد دارند که آقای قالیباف را  هم از ریاست مجلس کنار بزنند و ریاست مجلس را نیز در دست بگیرند، زیرا مطلوبشان این است که اوضاع را کاملاً خالص کنند. به ویژه که جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی برنامه دارد و اگر بتوانند آقای قالیباف را از هم اکنون بزنند برایشان بسیار بهتر است. در این خیال هم هستند که شرایط این کار‌ها کاملاً آماده است و، چون فکر می‌کنند که تغییراتی در بحث رهبری هم ممکن است به وجود بیاید آن پست را هم مد نظر دارند، تا پست رهبری را هم قبضه کنند و کشور را به صورت کامل در قبضه بگیرند. طبعاً در این بین هیچ توجهی به واقعیات اجتماعی موجود و گرایشات نسل جوان ندارند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. حزب پایداری همون حزب خمینی خامنه‌ای و رئیسی است