موافقت مجلس با حقوق ده میلیون تومانی برای کارمندان و حداقل حقوق ۹ میلیونی برای بازنشستگان

شنبه, 7ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پایه حقوق کارمندان دولت را ده میلیون تومان تعیین و با حداقل حقوق بازنشستگان به میزان ۹ میلیون تومان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در نشست علنی روز شنبه، هفتم بهمن، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با افزایش ۲۰ درصدی ضریب حقوق حقوق‌بگیران موافقت کردند.

به این ترتیب کف حقوق کارمندان دولت ده میلیون تومان و سقف حقوق خالص پرداختی‌ آن‌ها ۷۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان کف حقوق‌ ۹ میلیون تومان تعیین شد.

معاون رئیسی: شورای نگهبان با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان مخالفت می‌کند

این مقدار افزایش حقوق در حالی صورت گرفته است که معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی یکم بهمن مدعی شده بود که اگر افزایش حقوق کارکنان دولت از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن مجلس هم به تصویب برسد، شورای نگهبان به آن ایراد می‌گیرد.

محمد حسینی گفته بود این افزایش باعث «افزایش کسری بودجه» خواهد شد.

چانه‌زنی‌ها بر سر افزایش کف حقوق در حالی است که بر اساس برآورد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نرخ تورم ایران در سال جاری حدود ۴۷ درصد و در سال آینده دست‌کم ۳۲ درصد خواهد بود.

در سال‌های گذشته به‌ویژه پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۰ اعتراضات صنفی به‌ویژه از طرف بازنشستگان افزایش قابل توجهی یافته است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.