اعتصاب غذای مهدی موسویان، کارگر محکوم به قصاص چشم، در زندان شهرکرد

شنبه, 7ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

 

مهدی موسویان که به قصاص و کور شدن چشم چپ محکوم شده می‌گوید «هفت سال از جوانی خود را درگیر پرونده، زندان، تأمین وثیقه و دیه» بوده است

رادیو فردا

مهدی موسویان، از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ و محکوم به کور شدن یک چشم، در زندان شهرکرد دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای موسویان در تماس تلفنی از این زندان با اعلام اعتصاب غذای خود خواستار برداشته شدن «سایه سنگین قصاص چشم که بر سر او سنگینی می‌کند» شد.

مرکز مشاوره حقوقی دادبان روز جمعه، ششم بهمن‌ماه، فایل صوتی این تماس را در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده است.

مهدی موسویان ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۶ در جریان اعتراضات فرخ‌شهر در چهارمحال و بختیاری به اتهام «پرتاب سنگ به سوی یک سرهنگ نیروی انتظامی» بازداشت شد.

او می‌گوید در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ «بدون ادله کافی و با شهادت کذب و واهی سه تن از همکاران مأمور و بی‌عدالتی کامل» به «قصاص و کور شدن چشم چپ یا پرداخت دیه» محکوم شده است.

 

این کارگر زندانی با بیان اینکه در روز حادثه در «بازگشت از محل کار» به اعتراضات برخورد کرده، گفت: «بیان مبلغ نجومی دیه نیز برای او سخت است، چه برسد به پرداخت آن».

مبلغ دیه‌ای که موسویان به پرداخت آن ملزم شده «۱۴ میلیارد تومان» ذکر شده است.

مهدی موسویان در پیام خود با اشاره به این که «هیچ مرجع قضائی در این زمینه پاسخگو نبوده» گفت:‌ «هفت سال از جوانی خود را درگیر پرونده، زندان، تأمین وثیقه و دیه هستم.»

 

او گفت از آنجا که در زمان وقوع حادثه «سنگ‌پرانی به صورت دسته‌جمعی و در تاریکی شب» اتفاق افتاده، نمی‌توان تشخیص داد که سنگ اصابت کرده به چشم مأمور از سوی چه کسی پرتاب شده است.

خبر اعتصاب غذای این کارگر زندانی، در آستانه سفر ندا النشیف، معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به ایران منتشر شده است.

نقص عضو یکی از مجازات‌هایی است که با وجود هشدارهای نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی همچنان توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی اجرا می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.