حمله اسرائیل به مقر سپاه پاسداران در سوریه شش کشته برجای گذاشت

دوشنبه, 9ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن
حمله اسرائیل به مقر سپاه پاسداران در سوریه شش کشته برجای گذاشت. عکس تزئینی.
حمله اسرائیل به مقر سپاه پاسداران در سوریه شش کشته برجای گذاشت. عکس تزئینی. © SANA via REUTERS

دیده بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه ۲۹ ژانویه، اعلام کرد که در حملۀ اخیر اسرائیل به منطقه «سیده زینب» در جنوب دمشق، دست‌کم شش شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران کشته شدند.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه ضمن تایید این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت که سه موشک اسرائیلی امروز پایگاه‌های نیروهای حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران را در محله «سیده زینب» در جنوب دمشق هدف قرار دادند.

منابع خبری عرب از نابودی ستاد مرکزی نیروی قدس سپاه پاسداران خبر داده‌اند.

 در پی این حمله و همچنین حملۀ روز یکشنبه به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن، نخست وزیر انگلستان، ریشی سوناک، از جمهوری اسلامی ایران خواست که از شدت تنش‌ها در منطقه بکاهد. شبکۀ خبری “العربیه” وابسته به عربستان سعودی نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که آخرین حملۀ اسرائیل به دمشق مشخصاً پایگاه‌های سپاه پاسداران را هدف قرار داده‌اند که اغلب در محلۀ شیعه نشین حضرت زینب، در جنوب دمشق مستقر شده‌اند.

حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه اما با انتشار پیامی در شبکۀ ایکس خبر حمله به نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه را تکذیب کرده است. وی نوشته که در حملۀ اخیر اسرائیل «به حاشیه جنوبی شهر دمشق هیچ مرکز مستشاری جمهوری اسلامی ایران هدف قرار نگرفته است». 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.