سی‌ان‌ان: پاسخ واشینگتن به حمله پهپادی اخیر «احتمالا قوی‌تر از موارد قبل» است

سه شنبه, 10ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از برخی مقام‌هایی که نامشان ذکر نشده گزارش داد که پاسخ ایالات متحده به حمله پهپادی به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن «احتمالا قدرتمندتر از حملات تلافی‌جویانه قبلی آمریکا در عراق و سوریه خواهد بود».

حمله یک پهپاد انتحاری به پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن و در نزدیکی مرز سوریه روز یکشنبه رخ داد و به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و جراحت بیش از ۴۰ نفر دیگر منجر شد.

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه دولت جو بایدن برای پاسخ به این حمله تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد، به اجتناب واشینگتن از تشدید تنش اشاره کرده و به نقل از چند مقام گزارش داده است که پاسخ آمریکا شدید خواهد بود اما پنتاگون و کاخ سفید مراقب بوده‌اند که هیچ نشانه‌ای درباره چگونگی این پاسخ بروز ندهند.

یک مقام آمریکایی نیز به این شبکه تلویزیونی گفت یکی از دلایل عدم صراحت و عدم شفافیت مقام‌های مختلف درباره عامل اصلی حمله پهپادی به «برج ۲۲» حفظ اصل غافلگیری برای پاسخ است.

مقام‌های پنتاگون و کاخ سفید گفته‌اند ارزیابی‌های اولیه نشان از دست داشتن «کتائب حزب‌الله عراق» یا یکی دیگر از گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در حمله پهپادی روز یکشنبه است.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از مقام‌های رسمی گزارش داد که «بعید است ایالات متحده داخل ایران را هدف قرار دهد».

برخی منابع و مقام‌ها نیز به به سی‌ان‌ان گفته‌اند پاسخ واشینگتن لزوما محدود به یک کشور یا یک روز نخواهد بود.

بنابر گزارش‌ها، از نیمه دوم مهرماه که جنگ غزه آغاز شد پایگاه‌ها و نیروهای آمریکایی در منطقه تاکنون ۱۶۵ بار هدف حمله گروه‌های مورد حمایت ایران قرار گرفته‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.