«هزاران نفر» در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلایل عقیدتی حذف یا تعلیق شدند، خطر بازگشت آموزش‌وپرورش به عصر مکتب‌خانه‌

یکشنبه, 15ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

تنبیه معلمان به دلایل سیاسی چون «شرکت نکردن در انتخابات» همزمان با پذیرش بیش از «سه هزار و پانصد طلبه زن و مرد به عنوان معلم» در آزمون استخدامی انجام شده است

تنبیه معلمان به دلایل سیاسی چون «شرکت نکردن در انتخابات» همزمان با پذیرش بیش از «سه هزار و پانصد طلبه زن و مرد به عنوان معلم» در آزمون استخدامی انجام شده است

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان می‌گوید «در اقدامی بی‌سابقه»، «سه تا شش هزار نفر» به دلایل عقیدتی در آزمون‌های استخدامی آموزش ‌و پرورش «ردِ گزینشی» شده‌اند.

این نهاد مستقل صنفی روز شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه، گزارش داد که آموزش و پرورش «نماز قضا، حضور کمرنگ در جماعت، جمعه و راهپیمایی‌ها، حضور کمرنگ یا عدم حضور در انتخابات، پست سیاسی در فضای مجازی، حجاب و ضعف احکام» را از دلایل این «ردِ گزینشی» اعلام کرده است.

این در حالی است که «بیشتر این افراد نمره‌های بالایی در آزمون کسب کرده‌ و آموزش و پرورش نتوانسته آنها را مردود نهایی اعلام کند».

تنبیه فرهنگیان به دلایل سیاسی چون «شرکت نکردن در انتخابات گذشته» و «حضور کمرنگ در نماز جمعه و راهپیمایی» همزمان با پذیرش بیش از «سه هزار طلبه زن و مرد به عنوان معلم» در آزمون استخدامی انجام شده است.

آموزش و پرورش: پس از آزمون استخدام معلمی متوجه شدیم ۳۵۰۰ نفرشان طلبه هستند

پس از آغاز اعتراض به استخدام گستردهٔ طلبه‌ها و روحانیون در این آزمون، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اوایل بهمن‌ماه مدعی شد که «ما هم پس از آزمون متوجه شدیم که این افراد به عنوان معلم پذیرفته شده‌اند» و این افراد «پس از برگزاری آزمون» و «بدون هیچ سهمیه‌ای» به عنوان معلم پذیرفته شده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در آخرین روز دی‌ماه در مورد این اقدام، آن را حرکتی «ارتجاعی» و بازگشت به دوران «مکتب‌خانه» دانست.

در این بیانیه که در کانال تلگرامی این شورا منتشر شد، هدف از این اقدام «پاکسازی مدارس از نیروی آموزشی متخصص» و جایگزینی آموزگاران با طلبه‌‌هایی که «کمترین تخصصی در حوزه آموزش کودکان و نوجوانان ندارند» عنوان شد.

این تشکل به خانواده‌های ایرانی نسبت به عواقب حضور سیستماتیک روحانیون در مدارس و خطرات آن برای کودکان‌شان هشدار داد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.