صدای پای نوروز در بازار؛ قیمت پسته از مرز یک میلیون تومان عبور کرد

جمعه, 20ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

همزمان با افزایش قیمت اقلام و کالاهای مصرفی در ایران، روزنامه «دنیای اقتصاد» از افزایبش قیمت پسته در بازار و عبور آن از مرز یک میلیون تومان خبرداد و نوشت که این افزایش در آستانه سال جدید و بواسطه افزایش نرخ دلار رخ داده است.

دنیای اقتصاد نوشت که قیمت پسته اکبری درجه یک در فروشگاه‌های اینترنتی تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

بر همین أساس اعلام شده که قیمت انواع آجیل و خشکبار در ماه گذشته رشد قیمت داشته است و مغازه‌داران، یکی از مهمترین عوامل آن را افزایش نرخ دلار اعلام کردند.

آخرین گزارش مرکز آمار از تورم خوراکی‌ها در دی‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت پسته در حد فاصل دی‌ ماه پارسال تا امسال، از کیلویی ۴۷۶ هزار تومان به ۷۶۵ هزار تومان تبدیل شده و این عدد‌ها به‌ معنی رشد ۶۰.۷ درصدی قیمت پسته در این مدت است و حال، در بهمن ماه این رقم به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

روزنامه دنیای اقتصاد همچنین در واکنش به توزیع گوشت تنظیم بازاری نوشت که مسئولان در حالی کف و سقف قیمت گوشت را ۲۳۰ هزار تا ۳۷۵ هزار تومان اعلام می‌کنند که قیمت گوشت قرمز در تهران ۸۰۰ هزار تومان است.

به نوشته این روزنامه، گوشت با کیفیت و قابل اطمینان حداقل ۸۰۰ هزار تومان است و در بازار قیمت گوشت، از حدود ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و متوسط آن در فروشگاه‌ها بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

به نوشته دنیای اقتصاد، قیمت‌هایی که در مصاحبه‌ مسئولان برای گوشت قرمز اعلام می‌شود، در میادین میوه‌ و تره‌بار باید ساعت‌ها برای دسترسی به آن «صف» کشید و کیفیت لازم را هم ندارد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.