نشریه دیلی میل: سپاه پاسداران شیعیان انگلیسی را جهت جاسوسی جذب می‌کند

شنبه, 21ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

طلاب خارجی در قم

طلاب خارجی در قم © اهل بیت

روزنامۀ انگلیسی “دیلی میل” به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت که سپاه پاسداران زائران شیعه انگلیسی را در خاورمیانه برای جاسوسی و اقدام علیه یهودیان سرشناس انگلستان و ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی به کار می‌گیرد.

به نوشتۀ “دیلی میل”، سپاه پاسداران شیعیان انگلیسی را در جریان سفرهای زیارتی آنان به شهرها و اماکن مقدس در ایران و عراق جذب کرده و از آنان می‌خواهند که علاوه بر شناسایی کنیسه‌ها و یهودیان خاص در انگلستان دربارۀ آن دسته از ایرانیانی که از نظر تهران در ایران ایجاد آشوب می‌کنند اطلاعات جمع‌آوری کنند.

“دیلی‌میل” افزوده است که سپاه پاسداران در جذب شیعیان انگلیسی افراد پاکستانی، عراقی و لبنانی‌تبار را در اولویت خود قرار می‌دهد. به گفتۀ منابع اطلاعاتی انگلستان تهدیدهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی آن در خاک بریتانیا از هفتم اکتبر گذشته تاکنون افزایش چشمگیر یافته است.

“دیلی میل” به نقل از کارشناسان افزوده است که از منابع تهدیدات امنیتی حکومت ایران مأمورانی هستند که در ظاهر دانشجو و با بورس‌های دولتی حکومت ایران سرگرم تحصیل در بریتانیا هستند.

اغلب مسلمانان انگلستان سنی‌مذهب هستند و شمار شیعیان تحت حمایت ایران به چهار صد هزار تن بالغ می‌شود. “دیلی‌میل” افزوده است که فعالیت‌های جاسوسی حکومت ایران بعضاً با اتکاء به شبکه های تبهکاران محلی صورت می‌گیرد و حکومت ایران از این شبکه‌های جنایتکار برای انجام قتل و آدم ربایی استفاده می‌کند. به نوشتۀ “دیلی‌میل” یکی از دلایل حکومت ایران برای به کار گیری این شبکه ها این است که جاسوسان جمهوری اسلامی به دشواری می‌توانند در خاک بریتانیا عمل کنند.

به گفتۀ سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا، دولت ایران در اوایل سال ٢٠٢٢ تلاش کرد دست‌کم پانزده ایرانی مخالف حکومت ایران را در خاک انگلستان به قتل رسانده یا برباید. سال گذشته همین منابع فاش کردند که یک آموزشگاه شیعه در شمال-غرب لندن با دانشگاه “المصطفی” یا در اصل ” جامعه المصطفی العالمیه” در شهر قم پیوندهای نزدیکی دارد و افرادی را جهت تحصیل در این آموزشگاه به قم اعزام کرده است.

جامعه المصطفی العالمیه در سال ۱۳۸۷ با دستور علی خامنه‌ای تأسیس شد. این دانشگاه که یکی از بزرگترین ارکان جمهوری اسلامی است در بیش از شصت کشور جهان شعبه دارد و افراد مناسب را پس از جذب ظاهراً جهت آموزش طلبگی به قم اعزام می‌کند. در سال ٢٠١۸ بیش از صد هزار ” خارجی از بیش از ١٣۶ کشور جهان در این مؤسسه در قم درس “طلبگی” می‌خواندند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.