سر دادن شعارهای اعتراضی، هم‌زمان با نورافشانی حکومتی به مناسبت ۲۲ بهمن

یکشنبه, 22ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

 

عکس مربوط به لحظه نورافشانی حکومتی و سردادن شعارهای ضد جمهوری اسلامی در شهرک اکباتان تهران در شامگاه ۲۱ بهمن است

رادیو فردا

هم‌زمان با نورافشانی حکومتی به مناسبت ۲۲ بهمن، معترضان در مناطق مختلف تهران شعارهای ضد حکومتی سردادند.

بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان در مناطق مختلف تهران شامگاه شنبه ۲۱ بهمن علیه جمهوری اسلامی شعار سردادند.

پس از انقلاب ۵۷، جمهوری اسلامی هر سال تبلیغات گسترده‌ای را برای برگزاری مراسم سالگرد این واقعه در ماه بهمن به‌ راه می‌اندازد که از آن جمله می‌توان به سردادن شعار «الله اکبر» در ساعت ۹ شامگاه ۲۱ بهمن و راهپیمایی حامیان حکومت در صبح روز ۲۲ بهمن اشاره کرد.

پس از آغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایران و سرکوب گسترده آن، سردادن شعارهای ضد حکومتی از خانه‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین اقدامات اعتراضی شد.

در ویدئوهایی که از شامگاه ۲۱ بهمن منتشر شده است، هم‌زمان با نورافشانی حکومتی شنیده می‌شود که معترضان از خانه‌های خود شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «لعنت بر خمینی»، «مرگ بر جمهوری اعدامی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «رضاشاه روحت شاد» سرداده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این شعارها به‌ویژه در شهرک اکباتان و برخی مناطق غرب تهران بیشتر شنیده شده است.

 

در همین حال ویدئوهایی از سردادن شعارهای ضد حکومتی توسط معترضان در برخی شهرهای دیگر ازجمله کرج، کرمانشاه، ملایر و اصفهان منتشر شده که رادیوفردا به‌طور مستقل نمی‌تواند تأیید کند که دیشب رخ داده است.

سردادن شعارهای ضدحکومتی در حالی رخ داده است که با وجود تبلیغات گسترده جمهوری اسلامی، بر اساس گزارش‌ها صدای «الله اکبر» حامیان حکومت چندان شنیده نمی‌شد.

 

هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد استقرار جمهوری اسلامی در ایران، معترضان در برخی شهرهای دیگر جهان نیز در اعتراض به این حکومت و اقدامات آن، از جمله اعدام، تجمع کردند.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی؛ ف.ع/ پ.پ

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.