وزارت صنعت: «کوروش کمپانی» مجوز فعالیت را از دو اتحادیه صنفی در تهران دریافت کرده بود

سه شنبه, 1ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

مالباختگان کوروش کمپانی

مالباختگان کوروش کمپانی

وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به انتقادهای مطرح شده مبنی بر اعطای «اینماد» (نماد اعتماد الکترونیکی) به «کوروش کمپانی» اعلام کرد که این شرکت مجوزهای خود را از دو اتحادیه «صنف فروشندگان تجهیزات صوتی تصویری و تلفن همراه» و «صنف دستگاه های مخابراتی» در شهرستان تهران دریافت کرده بود.

این وزارت خانه افزود که برای «اینماد» نیز از دستگاه‌های امنیتی استعلام گرفته شده و مشکلی نبوده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: «اینماد» مجوز نیست و این نماد یک نشان است که در وب سایت فعال تجاری قرار می گیرد تا مخاطبان آن بتوانند شناسنامه و اطلاعات قانونی فعال تجاری را مشاهده و در صورت هرگونه شکایت از آن، بتوانند شکایت خود را پیگیری کنند.

با ادامه پرونده کوروش کمپانی، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، روز دوشنبه ۳۰ بهمن، اعلام کرد که تعدادی از چهره‌های مطرح که برای این شرکت مبادرت به «تبلیغات ناصحیح» کرده‌اند، باید مبالغ دریافتی را به صندوق دولت برگردانند.

پس از آن، الهام حمیدی، بازیگر سینما و تلویزیون، روز سه شنبه اول بهمن، با انتشار ویدئویی گفت که«همۀ پول تبلیغ کوروش کمپانی را به حساب اعلامی مراجع قضایی برگشت دادم.»

تبلیغات برای این کمپانی توسط سلبریتی های زیادی از جمله علیرضا بیرانوند، سعید مهری، هادی چوپان، خواهران منصوریان، هادی ساعی، امیرعلی اکبری و … انجام شده بود که به نوشته وب سایت «عصر ایران»، مردم علاوه بر شکایت از کوروش کمپانی، از این سلبریتی ها و ورزشکاران هم شکایتی تنظیم کردند.

در همین مورد، به گفته قوه قضاییه، تا روز دوشنبه «هزار و ۵۰۰ تن در تهران» علیه کوروش کمپانی شکایت کرده‌اند و با شناسایی و توقیف اموال شرکت، «برای توزیع اموال بین مال‌باختگان اقدام می‌شود.»

در این حال، گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که مال‌باختگان کوروش کمپانی همچنان بلاتکلیف هستند و چند تن از آنان در پی اعلام خبر کلاه برداری کوروش کمپانی و متواری شدن مالک آن اقدام به خودکشی کرده‌اند.

این اتفاقات در حالی است که خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که در حال حاضر، امیرحسین شریفیان «به اتهام کلاه برداری تحت تعقیب است» و «اموال منقول این شرکت» از جمله «قایق‌هایی در جزیره کیش» توقیف شده است.

امیرحسین شریفیان به عنوان متهم اصلی، درحالی موفق به ثبت شرکت و گرفتن پروانه کسب و سایر امور اداری و بانکی و همچنین خروج از ایران شده که به گفته مقامات، فاقد کارت پایان خدمت بوده و سرباز فراری بوده است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.