درخواست اعاده دادرسی رسول بداقی در دیوان عالی کشور پذیرفته شد

جمعه, 4ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – درخواست اعاده دادرسی پرونده رسول بداقی، فعال صنفی فرهنگیان محبوس در زندان اوین توسط دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانال کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، درخواست اعاده دادرسی پرونده پرونده رسول بداقی، فعال صنفی محبوس در زندان اوین، توسط دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

براساس این گزارش، رامین صفرنیا، وکیل دادگستری به خانواده آقای بداقی اعلام کرده است که اعاده دادرسی این فعال صنفی در خصوص اتهامات اجتماع و تبانی و ‌تبلیغ علیه نظام در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور پذیرفته شده است.

رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در فروردین ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۴ سال حبس و به اتهام “فعالیت های تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس و به عنوان مجازات تکمیلی به ممنوعیت خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استان های هم جوار به مدت ۲ سال محکوم شداوایل خردادماه همان سال محکومیت وی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

وی مجددا در آبان ماه همان سال، توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت “اتهام اجتماع و تبانی” به ۴ سال و ۶ ماه حبس و بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس محکوم شده و به مدت دو سال از فعالیت و عضویت در گروه ها و خروج از کشور منع شد.

این فعال صنفی معلمان که پیشتر نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته، آخرین بار در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و در آستانه هفته معلم در ایران بازداشت شد. وی اکنون در زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت خود است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.