پنجمین روز اعتصاب در گروه ملی فولاد اهواز؛ کارگران مانع ورود مدیران و خروج محصول شدند

شنبه, 5ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

آرشیو

کانال تلگرامی «صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد» از ادامه اعتصاب و اعتراض کارگران این مجموعه بزرگ صنعتی در اهواز در روز شنبه پنجم اسفند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اعتراض به «تعلیق از کار و جلوگیری از ورودی شماری از همکاران معترض خود و اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل» برای پنجمین روز به اعتصاب خود ادامه دادند.

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد نوشت: در این دور از اعتصاب، کارگران تمامی درهای شرکت مسدود کرده و از ورود مدیران به شرکت و نیز خروج محصول جلوگیری کرده اند.

اعتصاب در شرایطی ادامه پیدا کرده است که مدیریت گروه ملی صنعتی فولاد ایران که مالکیت آن در اختیار بانک ملی ایران استُ، روز چهارشنبه دوم اسفند، دستور جلوگیری از ورود شمار دیگری از کارگران معترض را صادر کرده است.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سالیان اخیر بارها از مدیریت این مجموعه و مشکلات صنفی خود انتقاد کرده اند اما مقام های شهرستان اهواز، استان خوزستان و دولت تاکنون از اجرای کامل مطالبات کارگران خودداری کرده اند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز پیش‌تر نیز در دی‌ماه سال جاری برای رسیدگی به مطالبات‌شان به مدت یک هفته اعتصاب کرده بودند.

تجمع کارگران «ام.دی.اف» هفت‌تپه

کانال مستقل کارگران هفت‌تپه نوشت که کارگران «ام.دی.اف» هفت‌تپه روز شنبه در اعتراض به پاسخگو نبودن مدیران شرکت نیشکر هفت‌تپه به مطالبات شان تجمع کرددند.

برخی از مطالبات مطرح شده در تجمع های گذشته، شامل «تأمین امنیت محیط کار، تأمین وسایل حمل و نقل مناسب و ایمن برای کارگران و خانواده‌های آن‌ها، اجرای طرح طبقه‌بندی، همسان‌سازی دستمزدها، حل مشکلات منازل سازمانی و تبدیل قرارداد کار کارگران فصلی و مطالباتی» بوده است.

از: صدای آمریکا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.