ده‌ها مدیر به‌ دلیل «مغایرت عملکرد با گفتمان دولت رئیسی» برکنار شدند

شنبه, 5ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری ایران

حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری ایران

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری ایران از برکناری «۹۰ مدیر دستگاه‌های اجرایی» خبر داد و گفت که برخی از آن‌ها به دلیل «مغایرت عملکردشان با گفتمان دولت» برکنار شده‌اند.

حسن درویشیان روز شنبه، پنجم اسفند، به خبرگزاری ایلنا گفت: «یک تعدادی از مدیران به دلیل ناکارآمدی و یک تعداد دیگر به دلیل این که عملکردشان با گفتمان دولت مغایرت داشت، برکنار شدند که چیزی حدود ۹۰ نفر هستند.»

آقای درویشیان آمار تفکیک‌شده مدیران برکنارشده به دو دلیل گفته‌شده را اعلام نکرد.

در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، گفتمان دولت سیزدهم «گفتمان امام و رهبری» و سند آن «بیانیه گام دوم انقلاب» عنوان شده است.

این بیانیه در چهلمین سالگرد انقلاب ۵۷، یعنی ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ توسط علی خامنه‌ای صادر شد. به گفته منتقدان، از جمله محورهای این بیانیه قرار گرفتن سپاه توسط رهبر جمهوری اسلامی به عنوان محور سیاست خارجی بوده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌وگو با ایلنا مدعی شد که گفتمان دولت ابراهیم رئیسی «پاکدستی، فسادستیزی و مردمی بودن» است.

به گفته او، اگر عملکرد مدیران با این گفتمان مغایرت داشته باشد «حتماً نسبت به آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود و در خصوص موارد قابل توجهی هم این تصمیم گرفته شده است.»

با وجود ادعای مکرر در دولت ابراهیمی رئیسی درباره مبارزه با فساد از زمان روی کار آمدن دولت او، گزارش‌های متعددی درباره فساد بخش‌ها و مدیران دولتی منتشر شده است که از جمله می‌توان به پرونده «چای دبش» اشاره کرد.

علی خان‌محمدی، رئیس نهادی با عنوان «قرارگاه گشت ارشاد مدیران» در ریاست جمهوری ایران در آذرماه اذعان کرده بود که «فساد» در دستگاه‌های اداری ایران «ریشه دوانده» و گفته بود که برخورد با فساد مدیران «ضعف‌های قانونی» دارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.