حمله نیروهای معروف به “خودسر” به کنسرت موسیقی ایرانی با صدای وحید تاج در یزد

شنبه, 20ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

consert-yazd

چند سؤال محترمانه از فرمانده پلیس کشور

آیا آنچه در یزد گذشت، در راستای این هدف بود که مردم با دیدن پلیس احساس کنند که یار و یاورشان آمده و احساس امنیت کنند یا این که آنچه مردم از پلیس دیدند ، عکس این حس را در آنها ایجاد کرد؟!

عصرایران – پایان هفته گذشته ،نیروهای معروف به “خودسر” به یک کنسرت در یزد حمله کرده و ایجاد اغتشاش کردند. جزئیات ماجرا را خبرگزاری ایسنا گزارش کرده است که در می توانید در اینجا بخوانید.

خلاصه ماجرا هم این بوده که مهاجمان می گفتند که با خود کنسرت مشکلی ندارند ولی دوست ندارند خواننده کنسرت بر روی سن برود! سرانجام هم موفق شدند و در پایان کنسرت که با تاخیر سه ساعته و بدون خواننده اجرا شد، خواننده مذکور با اسکورت نیروی انتظامی به محل اقامتش بازگشت!

قصد تکرار مکررات نداریم چه آن که بارها در این باره نوشته ایم و آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

فقط از سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم، فرماندهی کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی چند سوال می کنیم:

آیا وظیفه پلیس برخورد با کسانی نبوده که در ساعات شبانگاهی به یک کنسرت که در آن خانواده ها حضور داشتند حمله برده و ایجاد ترس و بدبینی می کنند؟

مگر نه این است که وقتی یک برنامه با مجوز قانونی اجرا و طبیعتاً به پلیس نیز خبر داده می شود ، وظیفه پلیس حفاظت از امنیت آن است؟

مگر نه این است که بر هم زدن یک برنامه که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، جرم است؟

مگر نه این است که پلیس موظف است با جرائم مشهود مقابله کند؟

ماجرا که از دو حالت خارج نبوده: اگر کنسرت مذکور غیرقانونی بوده ، چرا پلیس با آن برخورد نکرده و اگر کنسرت قانونی بوده و حمله غیرقانونی، چرا با مهاجمان برخورد نشده است؟!

آیا آنچه در یزد گذشت، در راستای این هدف بود که مردم با دیدن پلیس احساس کنند که یار و یاورشان آمده و احساس امنیت کنند یا این که آنچه مردم از پلیس دیدند ، عکس این حس را در آنها ایجاد کرد؟!

مگر طبق اعلام جانشین فرماندهی پلیس ، “تأمین امنیت صاحبان فرهنگ” یکی از شعارهای پلیس در سال ۹۳ نیست؟

پس چرا پلیس در یزد و در خیلی جاهای دیگر در برابر گروه های اندک شماری ، کاری نمی کند جز تماشا؟! و چرا این داستان همواره تکرار می شود؟!

اگر پلیس در برابر این قانون شکنی های آشکار -که نتیجه ای جز ایجاد وحشت بین مردم و بدبین کردن آنها به نظام و اسلام ندارد- وظیفه ای ندارد ، لطفاً به عنوان عالی ترین مقام پلیس در ایران اعلام فرمایید که در این باره هیچ وظیفه ای ندارید و اگر پلیس موظف است از برنامه های قانونی محافظت کرده ، حمله کنندگان را دستگیر و به مراجع قانونی تحویل دهد ، به نیروهای تحت امرتان دستور دهید به وظایف شان -که فراتر از تماشاگری محض است- عمل کنند.

این برای حیثیت پلیس جمهوری اسلامی ایران برازنده نیست که در تمام ماجراهای این چنینی ، منفعل و تماشاچی باشد. درست است سردار؟!


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.