در آستانه سال نو؛ حقوق معوقه معلمان خرید خدمات ۵ ماهه شد

یکشنبه, 6ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

تجمع اعتراضی تعدادی از معلمان برای پیگیری مطالبات صنفی - آرشیو

تجمع اعتراضی تعدادی از معلمان برای پیگیری مطالبات صنفی – آرشیو

تاخیر در پرداخت حقوق معلمان خرید خدمت ۵ ماهه شد تا در آستانه سال جدید و در واکنش به انتقادات، معاون وزارت آموزش و پرورش وعده پرداخت ۲ ماه از این ۵ ماه را «در آینده نزدیک» بدهد.

علی فرهادی در حالی این وعده را داده که معلمان در ۵ ماه گذشته یعنی از زمان بازگشایی مدارس حقوق دریافت نکرده‌اند و در آستانه نوروز خبری از تسویه حساب و پرداخت مزایا از جمله عیدی هم نیست.

این مقام مسئول در توجیه تاخیر ایجاد شده در پرداخت حقوق گفته است که سال گذشته آموزشی، حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی پس از ۸ ماه از آغاز مدارس و در اردیبهشت ماه امسال پرداخت شد.

اظهارات این مقام دولتی در حالی است که معلمان خرید خدمت با مشکلات ریز و درشت بسیاری مواجه هستند و در اعتراض به این مشکلات بارها اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا در یکم اسفند ماه در همین رابطه نوشته بود که معلمان خرید خدمات که سال‌ها برای آموزش و پرورش کار کرده‌اند هنوز وضعیت استخدامی آنان روشن نیست و از وضعیت حقوقی مناسبی برخوردار نیستند.

خبرگزاری ایلنا نیز ۲۷ دی‌ ماه اعلام کرد که جمعی از معلمان خرید خدمات استان‌های مختلف به تهران آمده و مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

این خبرگزاری وابسته به «خانه کارگر» گزارش داده بود که این معلمان خواستار تبدیل وضعیت و عقدِ قرارداد کار معین هستند.

تعیین تکلیف نشدن جامعه ۲۰ هزار نفری معلمان خرید خدمت در کنار حقوق و مزایای معوقه در شرایطی است که تورم کماکان در بالای ۴۰ درصد است و حقوق پرداختی کفاف نیمی از حداقل هزینه لازم برای زنده ماندن را هم نمی‌دهد.

از: صدای آمریکا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.