جمهوری اسلامی قتلگاه انسان: ۲ زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند

یکشنبه, 21ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

edam.hesar

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح روز گذشته ۲ زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند.

روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۲ زندانی از بندهای ۲ و ۷ زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.آنها بین ۱،۵ تا ۴ سال در زندان بودند .اسامی اعدام شدگان روز گذشته در زندان مرکزی زاهدان به قرار زیر می باشد :

۱ـ محمد یعقوب اسحاق زهی ۳۵ ساله که ۴ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
۲ـ خدانور درون پرور ۳۳ ساله که ۱.۵ سال در بند ۲ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود.

روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۵ زندانی را برای اجرای حکم ضدبشری اعدام به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل کردند. اسامی زندانیانی که به سلولهای انفرادی به منظور اعدام منتقل شده بودند به قرار زیر می باشد ؛ محمد یعقوب اسحاق زهی ، خدا نور درون پرور ، حلیم بشام نارویی ، مهدی آبخور و گیجی بودند . ۵ زندانی صبح روز گذشته به میدان اعدام برده شدند و حتی طناب دار بر گردن آنها قرار گرفت ولی در آخرین لحظات ۲ نفر از آنها اعدام شدند و ۳ نفر دیگر به بندهای عمومی بازگردانده شدند.

یکی از شیوه های غیر انسانی و ضدبشری که علیه زندانیان محکوم به اعدام بکار برده می شود این است که آنها را گاها تا چند بار پای جوبه دار می برند و در آخرین لحظات حکم اعدامشان را به تعویق می اندازند.آنها شاهد اعدام همبندیان خود هستند که طبعات شدید روحی بر آنها وارد می شود و گاها تعادل روحی خویش را برای مدت طولانی از دست میدهند.

روز پنجشنبه همزمان با انتقال این ۵ زندانی به سلولهای انفرادی تا صبح روز شنبه تمامی ارتباطات زندان را با بیرون قطع کردند.

افرادی که حکم اعدام این زندانیان را صادر کردند مه گلی رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب وبامری رئیس شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان می باشند. این ۲ جنایتکار علیه بشریت حکم اعدام زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را صادر می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام جمعی در زندان مرکزی زاهدان را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر برای پایان دادن به اعدام در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱اردیبهشت ۹۳ برابر با ۱۰ می ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.