سازمان جهانی بهداشت شمار کشته‌شدگان غزه را ۳۰هزار نفر خواند

پنجشنبه, 10ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی شمار کشته‌شدگان فلسطینی در حملات اسرائیل از شروع جنگ غزه تا کنون را بیش از ۳۰هزار نفر خوانده‌اند. سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد که اوضاع درمانی نوار غزه رو به فروپاشی است.

یکی از آمبولانس‌های "بیمارستان "القدس"
یکی از آمبولانس‌های “بیمارستان “القدس”عکس: Ali Hamad/APA Images via ZUMA Pres/picture alliance

آنچه باید بدانیم

در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نیروهای گروه تروریستی حماس با عبور از موانع مرزی از نوار غزه وارد خاک اسرائیل شدند. در این حمله بیش از ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل که بخش عمده آنها غیرنظامی بودند جان باختند. حماس حدود ۲۴۰ نفر را نیز به گروگان گرفت و در باریکه غزه اسیر کرد. 

اسرائیل پس از حمله حماس اعلام وضعیت جنگی کرد و با حملات سنگین هوایی و زمینی دست به تعقیب و مجازات عاملان این جنایت زد. این کشور هدف عملیات خود را نابودی کامل ساختارهای نظامی حماس و به زیر کشیدن این گروه تروریستی از قدرت سیاسی در باریکه غزه اعلام کرد. تا کنون حدود یک میلیون نفر از ساکنان شمال غزه به مناطق جنوبی گریخته‌اند. به گفته مقام‌های سازمان ملل متحد هزاران نفر در نوار غزه کشته شده‌اند. دویچه وله فارسی در این مجموعه خبری تحولات در منطقه را دنبال کرده و به اطلاع کاربران خود می‌رساند.۳ ساعت پیش

حماس شمار کشته‌شدگان در “حمله به کامیون‌های امدادی” را ۱۰۴ تن نامید

وزارت بهداشت غزه که در کنترل حماس است شمار کشته‌شدگان حمله منتسب به سربازان اسرائیلی به جمعیتی که منتظر توزیع کالاهای کامیون‌های امدادی در شهر غزه بودند را به ۱۰۴ تن افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه شمار زخمی‌شدگان را نیز نزدیک به ۷۶۰ نفر نامید.

پیش از این تعداد کشته‌‌ها و زخمی‌ها به ترتیب ۷۰ و ۲۵۰ نفر اعلام شده بود.

ارتش اسرائیل تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.