العربیه: چند افسر ایرانی در «حمله اسرائیل» به حومه دمشق کشته شدند

پنجشنبه, 10ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

العربیه به نقل از منابع خود گزارش داد که در حمله چهارشنبه شب منتسب به اسرائیل به اردوگاه «هیثم سلیمان» در اطراف شهرک «بساتین ببیلا» و منطقه سیده زینب، در حومه دمشق، «چند افسر ایرانی کشته شدند.»

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران تصاویری از صحنه‌های نخست پس از انفجارها در منطقه سیده‌زینب را منتشر کرده است.

پیش‌تر در جریان حمله‌های آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه در واکنش به حمله‌های مکرر در دریای سرخ گفته شده بود که جمهوری اسلامی ایران چند روز قبل از این حمله‌ها فرماندهان خود را از سوریه فراخوانده است. فایننشال‌تایمز هدف از این اقدام را جلوگیری از کشته شدن تعداد بیشتری از نیروها و پرهیز از درگیری مستقیم با آمریکا عنوان کرده بود.

رسانه‌های سوریه چهارشنبه شب از حمله منتسب به «اسرائیل» به مناطقی در حومه دمشق خبر داده بودند.

اسرائیل هیچگاه انجام این حمله‌ها را تایید یا تکذیب نکرده است اما همواره تاکید کرده که با حضور جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش در سوریه مقابله می‌کند.

سانا، خبرگزاری دولتی روسیه گزارش داده بود که پدافند هوایی این کشور اهدافی «متخاصم» را در آسمان اطراف پایتحت واکنش نشان داده است.

همزمان صدای چند انفجار نیز در منطقه سیده زینب شنیده شد.

فرانس پرس در گزارشی نوشت که آمبولانس‌ها در حال حرکت به سمت محل شنیده شدن انفجارها هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از چهار انفجار خبر داد و نوشت که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در حمله «اسرائیل» کشته و زخمی شده‌اند.

مقامات تهران هنوز گزارش العربیه درباره کشته شدن «افسران ایرانی» را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران معمولا به این حمله‌های منتسب به اسرائیل که در آن نیروهای ایرانی کشته می‌شوند واکنشی نشان نمی‌دهد و در برخی موارد تهدید‌های کلامی مطرح می‌‌کند و کشته شدگان را تحت عنوان «شهدای مدافع حرم» دفن می‌کند.

از: ایندیپندنت 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.