حسین رزاق به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد

یکشنبه, 13ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه سیزدهم اسفندماه، حسین رزاق، فعال رسانه ای که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین است، از بند عمومی این زندان به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه سیزدهم اسفند ۱۴۰۲، حسین رزاق به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “روز گذشته به آقای رزاق در زندان اعلام کردند که به خاطر راه اندازی کمپین تحریم انتخابات با او برخورد خواهد شد، سرانجام روز جاری او از بند عمومی زندان اوین به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. حسین پیشتر اعلام کرده بود که در صورت اعمال برخوردهای تنبیهی، دست به اعتصاب خواهد زد.”

قابل ذکر است، اخیرا به دلیل اعلام موضع تحریم انتخابات مجلس و انتشار مصاحبه‌ هایی از داخل زندان امکان برقراری تماس تلفنی به صورت تنبیهی از آقایان مصطفی تاجزاده، حسین رزاق و سعید مدنی سلب شده بود.

حسین رزاق، فعال رسانه ای اواخر مرداد ۱۴۰۱، در خصوص پرونده پیشین خود، توسط نیروهای امنیتی در آمل بازداشت شد. وی در شهریور ماه همان سال از بابت پرونده جدیدی که علیه وی گشوده شده بود مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و اوایل سال جاری در خصوص این پرونده توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و سه ماه حبس محکوم شد.

همچنین وی در خرداد سال جاری در خصوص پرونده ای دیگر، مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

حسین رزاق پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.