جواد هائری، استاد اخراجی دانشگاه فردوسی مشهد بازداشت شد

دوشنبه, 14ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

ایران وایر

منابع حقوق بشری در ایران، روز دوشنبه ۱۴ اسفند از بازداشت مجدد جواد هائری، استاد اخراج شده دانشگاه فردوسی مشهد خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش کانون حقوق بشر ایران، آقای هائری از روز چهارشنبه ۹ اسفند دستگیر شده و تاکنون تماسی با خانواده‌اش نداشته است.

بازداشت جواد هائری به دلیل انتشار چند پست اینستاگرامی درباره تحریم انتخابات انجام شده و ماموران وزارت اطلاعات، این استاد اخراج شده دانشگاه فردوسی مشهد را در منزل شخصی او دستگیر کرده‌اند.

آقای هائری پیش از این نیز در جریان اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا امینی دستگیر شده و پس از مدتی بازداشت در پی بخشنامه «عفو» قوه قضائیه آزاد شده بود.

در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان، تعداد زیادی از شهروندان به اتهام دعوت به تحریم انتخابات بازداشت شدند.

مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، روز ۱۰ اسفند از برخورد با ۱۱ صفحه اینستاگرامی به اتهام تبلیغ تحریم انتخابات خبر داده و گفته بود ۱۱ صفحه اینستاگرامی که اقدام به «تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و تحریم انتخابات» کرده‌اند شناسایی شدند، صفحات آنان مسدود و با آن‌ها برخورد شد.

پیش از آن هم رحیم جهانبخش، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی از بازداشت ۵۰ نفر در این استان خبر داده و گفته بود که با انتشار هر گونه دعوت به تحریم انتخابات پیش‌ رو در ایران برخورد خواهد شد.

صفحه توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس هم روز جمعه ۱۱ اسفند  از قطع دسترسی توماج صالحی به تماس‌های تلفنی خبر داده و دلیل آن را انتشار پیام این رپر معترض زندانی در خصوص تحریم انتخابات اعلام کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.