ضرب و جرح چند دانش‌آموز به دست مدیر یک دبستان در زاهدان

پنجشنبه, 17ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

سایت حال‌وش در گزارشی از ضرب و جرح شدید چند دانش‌آموز به دست مدیر یک دبستان در زاهدان خبر داد و نوشت در پی این رخداد که روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه رخ داده است، یکی از دانش‌آموزان بی‌هوش و به بیمارستان منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، مدیر دبستان «حسین فهمیده» زاهدان واقع در بلوار بعثت این شهر، روز چهارشنبه تعدادی از دانش‌آموزان را به وسیله کمربند و ضربات مشت و لگد هدف ضرب و شتم قرار داده است.

حال‌وش به نقل از منابع خود نوشته تنبیه این دانش‌آموزان پس از آن صورت گرفت که تعدادی از دانش‌آموزان این دبستان در حیاط مدرسه در حال بازی و ریختن آب روی همدیگر بودند که یکی از آن‌ها به اشتباه آب روی مدیر دبستان می‌ریزد و مدیر مدرسه با کمربند و مشت و لگد آن‌ها را می‌زند.

این سایت خبری که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، با انتشار ویدیویی که یکی از دانش‌آموزان را بی‌هوش روی زمین نشان می‌دهد، اضافه کرده که از وضعیت و هویت این دانش‌آموز اطلاعی ندارد.

تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس ایران موضوعی با سابقه طولانی است.

دی‌ ماه امسال یک دانش‌آموز ۱۳ ساله در شهرستان کوهدشت به دست معلم خود تنبیه بدنی شد که بر اثر شدت ضربه وارده از ناحیه کبد دچار پارگی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

در همان ماه، خبرگزاری ایرنا از تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در یزد از سوی یکی از معلمان خود خبر داد.

خبرگزاری فارس نیز همان روز نوشت یک دانش‌آموز در یکی از مدارس شهر لاهیجان به دست یکی از معلمان خود تنبیه بدنی شد.

پس از آن وزارت آموزش و پرورش در واکنش به انتشار تصاویر و گزارش‌های تنبیه بدنی دانش‌آموزان، موارد تنبیه بدنی را «معدود» برشمرد و اضافه کرد که تلاش بر «ایجاد بستری شاد همراه با آرامش» برای دانش‌آموزان است.

وزارت آموزش و پرورش در این اطلاعیه تنبیه بدنی دانش‌آموزان را به هر نحو، خط قرمز خود دانست.

بر اساس ماده ۷۷ آیین‌نامه انضباطی مدارس، اعمال هر گونه تنبیه همچون اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی به منظور تنبیه ممنوع است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.