تصویر استاد اخراجی دانشگاه شریف تهران در کنار اساتید برجسته جهان

پنجشنبه, 17ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

علی شریفی زارچی. آرشیو

علی شریفی زارچی

علی شریفی‌زارچی استاد دانشگاه صنعتی شریف پس از آنکه در ماه‌های گذشته و در جریان اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد از کار برکنار شد، تصویری را از خود در میان ۷ استاد برجسته جهان منتشر کرد.

آقای شریفی‌زارچی با انتشار این تصویر در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: باعث افتخار است به همراه پروفسور پاول پوزنر، شناخته‌شده‌ترین دانشمند بیوانفورماتیک جهان، در خدمت ایرانیان علاقمند به بیوانفورماتیک باشم.

او دیگر افراد این گروه علمی را «دانشمندان بسیار برجسته‌ای» از دانشگاه‌های «هاروارد، کمبریج، بوستون، شریف و انستیتوی براد دانشگاه ام آی تی»، معرفی کرده است.

علی شریفی‌زارچی، عضو هیئت علمی بیو انفورماتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف تهران، در ابتدای شهریور ماه نوشته بود که نامه اخراجش از دانشگاه را دریافت کرده است.

او از جمله استادانی بود که سال گذشته همزمان با اعتراضات سراسری و در پی حمایت از دانشجویان معترض، از سوی ماموران امنیتی احضار شده بود

علی شریفی‌زارچی در مرداد ماه امسال نیز با انتشاری سندی دولتی در صفحه ایکس خود، از تلاش حکومت ایران برای جذب مخفیانه پانزده هزار «عضو هیئت علمی هم‌سو» با نظام خبر داده بود.

یک استاد دانشگاه شریف، جذب مخفیانه پانزده هزار استاد همسو با حکومت را «فاجعه» خواند

در پی شکل‌گیری موج اعتراضی به روند اخراج استادان معترض از دانشگاه‌های ایران، رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادعا کرده بود که «قطع همکاری» یک عضو هیئت علمی [علی شریفی‌زارچی] این دانشگاه «قانونی بوده، هست، و خواهد بود.»

به گزارش وب‌سایت «دیده‌بان ایران»، او در گردهمایی شهریور ماه اعضای هیئت علمی این دانشگاه، واکنش‌ها به اخراج استادان از دانشگاه‌ها را «غوغاسالاری» و «فشار رسانه‌ای» نامیده و گفته بود «نمی‌ترسیم» و این رویه تحت تأثیر اعتراض‌ها قرار نخواهد گرفت.

همان هنگام و در پی برکناری شماری از استادان دانشگاه‌ها در ایران، ده‌ها تن از چهره‌های دانشگاهی خارج از کشور در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با جامعه دانشگاهی ایران، تاکید کرده بودند: جمهوری اسلامی «در پی هر بحران بزرگ سیاسی» به «سراغ دانشگاه می‌آید» و «شدت فشار و برخوردهای امنیتی خود با استادان و دانشجویان» را می‌افزاید.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.