دو مجموعه بومگردی در قشم به بهانه «خدمات نامتعاف» پلمب شدند

شنبه, 19ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

ایران وایر

مدیر میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم از پلمب دو مجموعه بومگردی در این جزیره خبر داد و دلیل آن را «ارایه خدمات غیرمتعارف با فرهنگ قشم» اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، رستم گورانی، مدیر میراث فرهنگی  قشم منظور خود از «خدمات غیر متعارف» را توضیح نداده و تهدید کرده است «در صورت ارایه خدمات غیر متعارف با فرهنگ جزیره قشم، واحد‌های متخلف تعطیل می‌شوند.»

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفته علاوه بر برنامه‌ریزی برای برخورد با «بومگردی‌های متخلف»، برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای «تشویق مجموعه‌هایی که به معرفی بهتر ظرفیت‌ها و فرهنگ جزیره می‌پردازند،» پیش‌بینی شده است.

پلمب مراکز تفریحی و گردشگری و برخورد با جشنواره‌های فرهنگی در ماه‌های گذشته در ایران شدت گرفته است و صدها کسب و کار در شرایط وخیم اقتصادی ایران با بهانه‌های مربوط به حجاب اجباری تعطیل شده‌اند.

در همین ارتباط، روزنامه «هم میهن» چاپ تهران روز هشتم اسفند در گزارشی از محدودیت‌‏های جدید برای فعالیت کافه‌‏ها و کافه‌های‌‏بازی شهر تهران خبر داده و نوشته بود که فعالان این صنف درگیر تهدید، اخطار و پلمب هستند.

این روزنامه اشاره کرده بود که پلمب کافه‌ها به‌دلیل «حجاب مشتریان که بخشی از طرح حجاب و عفاف است»، از فروردین‌ امسال شروع شده و هنوز هم به قوت خود باقی‌ است.

در هفته‌های گذشته نیز مراسم اختتامیه فستیوال موسیقی کوچه که قرار بود روز ۸ اسفند در بوشهر برگزار شود به دلیل فشار نیروهای امنیتی لغو شد.

یک مقام وزارت ارشاد دولت ابراهیم رئیسی، روز شنبه ۱۹ اسفند، در واکنش به لغو دستوری مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی کوچه، اعلام کرد که بیرون از محل برگزاری جشنواره «مواردی غیرقابل قبول و مخالف ارزش‌» رخ داد و به همین دلیل این جشنواره ناتمام ماند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.