بیانیه جبهه ملی ایران – خارج از کشور ماجرای درگیری فرد روحانی با یک زن در درمانگاه قم

چهارشنبه, 23ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

تصویربرداری یک روحانی از یک زن که «بدون حجاب اجباری نوزادش را در آغوش دارد» در درمانگاهی در شهر قم، روز ۱۹ اسفند، در چند روز گذشته با موجی از خشم شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه ‌رو شده است. براساس گزارشات منتشر شده، خانم مورد نظر و نوزادش برای درمان به درمانگاه رفته بود و منتظر ویزیت دکتر روسری از سرش میافتد. طلبه ای دوربین بدست که منتظر فرصت بوده شروع به فبلمبرداری میکند تا واقعه بی حجابی این خانم را به ستاد آمر به معروف قم گزارش کند.

این زن شحاع از فرد معمم می‌خواهد فیلمی را که بدون اجازه او گرفته پاک کند، اما با وجود مداخله چند نفر دیگر، این روحانی حاضر به حذف تصاویر نمی‌شود و به زن می‌گوید باید روسری‌اش را سر کند. در نهایت زن معترض دچار حمله عصبی می‌شود و فرد روحانی با دوربین که در زیر عبا مخفی کرده بود نیز از صحنه می‌گریزد. از وضعیت سلامتی زن پس از حمله عصبی اطلاعی در دست نیست، ولی برابر با اطلاعات تأیید نشده نیروهای امنیتی این زن شجاع را بازداشت کرده اند.

این واقعه را مردم حاضر در محل فیلمبرداری و منتشر کردند. فیلم واقعه در رسانه های مجازی انعکاس گسترده ای داشته است. این بی آبرویی بحدی انعکاس داشته که برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز در این رابطه اظها نظر کرده اند. این در حالی است که احمد وحیدی، وزیر کشور، بارها گفته است که تذکر به زنان و دختران مخالف حجاب اجباری نیازمند هیچ مجوزی نیست.

روح‌الله مسلم‌ خانی، معاون دادستان قم، ماجرای درگیری فرد روحانی با یک زن در درمانگاه قم را «یک طراحی و برنامه ‌ریزی برای تفرقه ‌افکنی در جامعه» خواند و از بازداشت چهار نفر در ارتباط با انتشار فیلم خبر داد. وی ضمن حمایت از مجریان آمران به معروف اظهار داشت، لازم است قاطعانه و عادلانه وظایف محوله را انجام دهند. مسلم خانی از تشکیل پرونده قضایی برای بازداشت شدگان خبر داد و اظهار داشت پرونده به وزارت اطلاعات ارجاع خواهد شد.

در چند هفته گذشته و بویژه پس از بی آبرویی رژیم در انتخابات مجلس شورا و خبرگان، مزاحمت از طرف آمران به معروف و حجاب بانان افزایش داشته است. لازم به توضیح است که بعد از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و شروع جنبش مهسا، برآور می شود بیش از ۶۰٪ زنان ایران قانون حجاب اجباری را رعایت نمی کنند و درمعابر عمومی بدون حجاب اجباری ظاهر میشوند؛ رژیم در برابر این مقاومت مدنی زنان شجاع ایران عقب نشینی کرده است.

جبهه ملی ایران- خارج از کشور بر این باور است که ساختار رژیم جمهوری اسلامی در منجلاب بحران فساد و برخوردهای درونی در حال غرق شدن است. از این رو رژیم مجبور خواهد بود در مقابل مبارزات حق طلبانه و روز افزون مردم ایران بیشتر عقب نشینی کند. لازم است سازمان های سیاسی دمکراسی خواه که در بین مردم ایران محبوبیت دارند از جمله جبهه ملی ایران که راه مصدق را دنبال میکند، با همکاری چشم انداز آینده ایران را به مردم ارایه دهد.

جبهه ملی ایران – خارج از کشور
۱۲ ماه مارس ۲۰۲۴ – ۲۲ اسفند ۱۴۰۲


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.