انتقال مهدی دولتی زندانی سیاسی بند ۳۵۰، به بند مالی این زندان

پنجشنبه, 25ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

zendan evinچهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، مهدی دولتی داراباد، زندانی سیاسی بند ۳۵۰، به بند مالی زندان اوین منتقل شد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان درتبعید”، مهدی دولتی دارآباد، کارشناس نرم افزار دانشگاه شهید عباسپور و برنامه نویس کامپیوتری که محکومیت ۵ سال حبس تعزیری خود را در بند ۳۵۰زندان اوین می گذراند، بدون اعلام قبلی و به طور ناگهانی به بند ۸- مالی، این زندان منتقل شد.

این زندانی سیاسی در بهمن ماه ۹۰ و در پی هجوم ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری اش بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شد.

مهدی دولتی ۱۷ روز را در انفرادی بند ۲۰۹ و همین مدت را در انفرادی ۲۴۰ تحت بازجویی و تحقیق بود و در مجموع ۲ ماه را در بند ۲۴۰ و ۲۰۹ گذراند.

وی فروردین ماه ۹۱ در پی سپردن وثیقه از بند امنیتی مرخص شد و ۱۰ ماه بعد با حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به ۳ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و شرکت در اعتراضات خیابانی پس از انتخابات ۸۸ ریاست جمهوری و ۲ سال نیز به اتهام توهین به رهبری، مجموعا به گذراندن ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید که عینا در شعبه ۵۴ تجدید نظر استان تایید شد.

او سرانجام در بیستم شهریور ماه سال جاری در پی دریافت اخطاریه ای از سوی شعبه اجرای احکام دادستانی تهران ، برای سپری کردن دوران محکومیت خود به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.