تایید حکم اعدام یک زندانی در دیوان عالی کشور/ رهایی ۴ زندانی از چوبه دار

چهارشنبه, 23ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم متهم به قتل یک وکیل دادگستری در شاهرود که پیشتر توسط دادگاه کیفری سمنان به اعدام در ملاعام محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد. از سوی دیگر چهار زندانی در ابهر، دلیجان و سردشت که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، حکم اعدام یک متهم در شاهرود توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

در مردادماه سال گذشته محمودرضا جعفر آقایی، وکیل دادگستری در یکی از خیابان های شهرستان شاهرود به ضرب گلوله به قتل رسید. متهم به قتل در این پرونده توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان به اعدام در ملاعام محکوم شد.

اکنون رسول کوهپایه زاده، وکیل مداقع مقتول اعلام کرد که اخیرا حکم اعدام صادره توسط شعبه چهل و نهم دیوان عالی کشور تایید شده است.

کوهپایه زاده افزود: همچنین شخصی که متهم است با پرداخت وجه، دستور قتل را صادر کرده، به اتهام معاونت در قتل به تحمل بیست و پنج سال حبس در زندان ایرانشهر محکوم شد.

رهایی یک زندانی زن از اعدام در شهرستان سردشت

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رهایی یک زندانی زن از اعدام در شهرستان سردشت خبر داد.

ناصر عتباتی در این خصوص گفت: یک زندانی زن در زندان سردشت که در سال ۱۳۹۸ از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با تلاش دادستان این شهرستان در پی کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تا هم اکنون چهل و سه زندانی محکوم به اعدام در استان با رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

یک زندانی در شهرستان دلیجان از مجازات اعدام نجات یافت

به گزارش رکنا، یک زندانی در شهرستان دلیجان واقع در استان اصفهان از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، یک زندانی در زندان دلیجان که دو سال پیش از بابت اتهام قتل پدر خود به اعدام محکوم شده بود، با تلاش دادستان، رئیس انجمن حمایت از زندانیان و رئیس زندان شهرستان دلیجان، نهایتا این زندانی در پی کسب رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافت.

بخشش دو زندانی در شهرستان ابهر

به گزارش ایرنا، دو زندانی در شهرستان ابهر از چوبه دار نجات یافتند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان در این خصوص اعلام کرد: دو زندانی در زندان ابهر که پیشتر از بابت اتهام به قتل به اعدام محکوم شده بودند، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان در پی کسب رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافتند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.