بلینکن: صد در صد جمعیت غزه در ناامنی غذایی به سر می برد

سه شنبه, 29ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

آنتونی بلینکن

وزیر امور خارجۀ آمریکا، آنتونی بلینکن، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در فیلیپین و پیش از سفر به مصر و عربستان با استناد به داده‌های سازمان ملل، وضعیت ناامنی غذایی در غزه را وخیم خواند و گفت که صد در صد جمعیت غزه در وضعیت ناامنی غذایی شدید به سر می‌برد و اساساً چنین وضعیتی اولین بار است که روی می‌دهد.

بلینکن در ادامه گفت که ناامنی غذایی امروز در غزه بدتر از سودان و افغانستان است. او بار دیگر بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد. قرار است در جده و قاهره، وزیر امور خارجۀ آمریکا در این باره و همچنین دستیابی به یک آتش‌بس فوری که ضامن آزادی همۀ گروگان‌های اسرائیلی باشد با مقامات عربستان و مصر گفتگو کند. بازسازی غزه در پایان جنگ دیگر موضوع مهم این گفتگوها خواهد بود.  

دولت آمریکا به اسرائیل فشار می‌آورد که از حمله به رفح در جنوب غزه خودداری کند. کاخ سفید نگران است که چنین حمله‌ای وخامت وضعیت انسانی و آشوب در غزه و همچنین انزوای اسرائیل را تشدید سازد. سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که نیمی از جمعیت غزه در وضعیت گرسنگی فاجعه بار به سر می برد. سازمان ملل در گزارش خود همچنین تأکید کرده است که بدون ارسال فوری کمک های بشردوستانه گرسنگی باعث مرگ شمار بالایی از ساکنان غزه به ویژه کودکان خواهد شد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.